Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorPetrova, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-03T02:01:21Z
dc.date.available2022-12-03T02:01:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90853
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61348
dc.description.abstractDarba autore ir Diāna Petrova. Bakalaura darba tēma: Četrgadīgu bērnu ar kreilību psihiskās attīstības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Bakalaura darba vadītāja ir asoc. prof., Mg. art., Dr. paed. Ilze Briška. Darba mērķis ir pētīt četrgadīgu bērnu ar kreilību psihisko attīstību vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām darba daļām un 8 apakšdaļām, 15 attēliem, 4 tabulām, 8 secinājumiem, 7 priekšlikumiem, 45 literatūras avotiem, 7 pielikumiem. Kopējais darba apjoms 64 lappuses. Darba teorētiskajā daļā ir analizēta teorētiskā un metodiskā literatūra par pirmsskolas bērnu psihisko procesu attīstību, par kreilību. To skaidrojot, tika aplūkoti vairāki jēdzieni: kreilība, psihiskie procesi, emocijas, griba, intelekts.Šajā nodaļā ir pieejams vēsturiskais skatījums par kreilību, kreilības specifika un psihiskās attīstības sakarības četrgadīgiem bērniem, četrgadīgu bērnu ar kreilību psihiskās attīstības kritēriji. Vēl tika apzinātas vizuālās mākslas iespējas četrgadīgiem bērniem un satura izstrāde. Darba empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģijas un pētījuma respondentu raksturojums. Šajā darba daļā ir organizēts empīrisks pētījums par četrgadīgu bērnu ar kreilību psihiskās attīstības veicināšanas iespējām vizuālajā mākslā pirmsskolā un izvērtēti iegūtie dati. Balstoties uz veikto pētījumu, tika izstrādāti ieteikumi skolotājiem četrgadīgu bērnu ar kreilību psihiskās attīstības sekmēšanai vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Pētījuma mērķa sasniegšanai tika izmantotas tādas metodes, kā teorētiskās (pedagoģiskās, psiholoģiskās un mākslas literatūras teorētiskā analīze) un praktiskā (novērošana, anketēšana, pārrunas).
dc.description.abstractThe author of the work is Diāna Petrova. The theme of the present bachelor paper is "Promotion of mental development of four-year-old children with left handedness in visual art classes in pre-school." The supervisor of the bachelor paper is assoc.Prof., Dr. paed. Ilze Briška. The aim of the paper is to research promotion of mantal development of four-year-ols children with left handedness in visual art classes in pre-school. The bachelor paper consists of introduction, two chapters and eight subdevisions, 15 pictures, 4 tables, 8 conclusion, 7 propositions, 45 sources of literature, 7 annexes. The total amount of the work ir 64 pages. The teoretical part of the paper includes the anlyses of theoretical and methodogical literature about pre-school children mantal development processes, about left-handedness. Several concepts were covered to explain it: left-handedness, the specific of left-handedness, mantal processes, emotions, will, intelligence. The chapter cover the historical view of left-handedness, the specific of left-handedness and relation of mental develpoment in four-year-old children, criteria of mantal development of four-year-ols children with left handedness. Also it has been identified visual art opportunities of four-year-old children and content development. The empirical part of the bachelor paper includes research methodology and characteristics of the respondents. In this part of the paper an empirical study about promotion of mental development of four-year-old children with left handedness in visual art classes in pre-school is organised and analysed the obtainet data. Based on the research done, recommendations for the teachers of four-year-oldd children with left handedness mental development promotion in visual art classes in pre-school were developed. To achieve the aim two methods were used: theoretical (pedagogical, pshylogical and art literature theoretical analyses) and practical (observation, questionnaire, discussions).
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectkreilība
dc.subjectemocijas
dc.subjectgriba
dc.subjectintelekts
dc.subjectčetrgadīgs bērns
dc.titleČetrgadīgu bērnu ar kreilību psihiskās attīstības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā
dc.title.alternativePromotion pf mental development of four-year-old children with left handedness in visual art classes in pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record