Tikumisko vērtību izpratnes veidošanās jaunākā sākumskolas vecuma bērniem literāro darbu analīzes procesā
Автор
Pormeistere, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats – tikumisko vērtību izpratnes veidošanās jaunākā skolas vecuma bērniem literāro darbu analīzes procesā. Bakalaura darba autore – Madara Pormeistere Bakalaura darba vadītāja – Dace Augstkalne Bakalaura darba mērķis – izzināt tikumisko vērtību izpratnes veidošanos jaunākā skolas vecuma bērniem ar literāro darbu palīdzību. Darba saturu veido: •teorētiskā daļa – tika veikta dažādu autoru literatūras analīze, informatīvo dokumentu analīze; •empīriskā daļa – ar empīrisko metožu palīdzību (novērošana, pārrunas, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iegūto rezultātu analīze) tika apstiprināta izvirzītā hipotēze - literārie darbi sekmē tikumisko vērtību izpratnes veidošanos sākumskolas vecumā, ja: tie ir atbilstoši bērna vecumposmam, atbilstoši dzīves pieredzei, tiek mērķtiecīgi un jēgpilni pārrunāti. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka bērnu audzināšanas procesā liela nozīme ir literatūrai. Literatūra ietekmē bērna garīgo pasauli un papildina vārdu krājumu. Daiļliteratūra rosina estētiskas izjūtas. Estētisks baudījums papildina bērnu, ļauj garīgi pieaugt. Literatūra nostiprina ideālos centienus, garīgo humanitāti, attīsta estētisko gaumi. Darba struktūra – bakalaura darba apjoms ir 82 lappuses, darbs sastāv no divām nodaļām ar apakšnodaļām, 5 tabulām, 9 attēliem, 10 pielikumiem, darba satura veidošanā izmantoti 64 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: vērtības, tikumiskās vērtības, izpratne, literārie darbi, sākumskola. The title of the bachelor’s thesis - The Formation of Understanding Moral Values for Younger School-age Children in the Process of Analysing Literary Works. Bachelor’s thesis author- Madara Pormeistere Bachelor’s thesis supervisor - Dace Augstkalne The aim of the bachelor's thesis is to find out the understanding of moral values in younger school-age children with the help of literary works. The work content consists of: • theoretical part – analysis of literature by various authors and informative documents was done; • the empirical part - with the help of empirical methods (observation, discussions, pedagogical trial activity, analysis of results obtained) confirmed the hypothesis -literary works contribute to the formation of understanding moral values at primary school age if they are appropriate to the child's age, according to their life experience, are deliberately and meaningfully discussed. As a result of the research, it was concluded that literature is of great importance in the process of raising children. Literature affects the spiritual world of the child and adds to the vocabulary. Fiction stimulates aesthetic feelings. Aesthetic enjoyment complements the child, allows for spiritual growth. Literature strengthens ideal aspirations, spiritual humanity, develops aesthetic taste. The structure of the work – the Bachelor's thesis consists of 82 pages, there are two chapters with sub-chapters, 5 tables, 9 images, 10 attachments in the work. 64 sources of literature are used to make the content of the work. Keywords: values, moral values, understanding, literary works, primary school.