3-4 gadus vecu bērnu dialogrunas sekmēšana lomu rotaļās
Автор
Silarāja, Elīna Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors: Elīna Evelīna Silarāja. Bakalaura darba nosaukums - 3-4 gadus vecu bērnu dialogrunas sekmēšana lomu rotaļās. Bakalaura darba mērķis analizēt teoriju un veikt empīrisku pētījumu par 3-4 gadus vecu bērnu dialogrunas prasmēm lomu rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā atspoguļotas latviešu un ārzemju pedagogu teorētiskās atziņas par bērnu valodas un runas attīstību un izpausmēm, par to kā tās ietekmē bērna domāšana un iztēle pirmsskolas vecumā, konkrētāk trīs līdz četru gadu vecumā. Darba autore teorētiski pētījusi, kas ir dialogruna un kā bērnu starpā veidojas dialogi un kā sekmēt bērnu sarunāšanos dialogos lomu rotaļās. Vēl darba autore teorētiski atspoguļojusi atziņas kas ir lomu rotaļas, cik svarīgas tās ir bērniem pirmsskolā un visā viņu turpmākajā dzīvē, kā arī to, kādas lomu rotaļas vispār var būt. Empīriskajā daļā darba autore apraksta savu veikto pētījumu Ventspils novada pirmsskolas izglītības iestādē X, vidējā pirmsskolas vecuma bērnu grupā, kurā mācās trīs līdz četrus gadus veci bērni, par šo bērnu dialogrunas prasmēm lomu rotaļās. Darba autore izstrādāja kritērijus par bērnu dialogprasmēm lomu rotaļās, pēc kuriem novērojot bērnus tika veikta bērnu pētīšana, rezultātu apkopošana un iegūto datu analizēšana. Šādas darbības ar bērnu novērošanu, pētīšanu, rezultātu apkopošanu un iegūto datu analizēšanu tika veiktas gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās. Pētījums tika veikts 2022. gada septembrī un 2022. gada oktobrī. Pirms pētījuma veikšanas tika izvirzīta hipotēze, ka bērnu dialogrunas veicināšana notiks sekmīgāk, ja ikdienas pedagoģiskajā procesā vairāk tiks aktualizētas lomu rotaļas bērnu starpā. Pētījuma laikā hipotēze apstiprinājās. Bakalaura darbs sastāv no: 54 lpp, 10 attēliem, 3 tabulām un 38 literatūras un citiem avotiem. Atslēgas vārdi: pirmsskola, dialogs, dialogruna, lomu rotaļas, valoda, iztēle, domāšana. Author of the work: Elīna Evelīna Silarāja. Title of bachelor's thesis - Encouraging the dialogue of 3-4-year-old children in role-play. The tasks of the bachelor’s thesis analyse the theory and conduct an empirical study on the dialogue skills of 3-4-year-old children in role-playing. The bachelor thesis consists of a theoretical part and an empirical part. The theoretical part reflects the theoretical insights of Latvian and foreign educators on the development and expression of children's language and speech, how they are influenced by the child's thinking and imagination in preschool age, more specifically at the age of three to four years. The author of the paper has theoretically studied what dialogue is and how dialogues are formed between children and how to facilitate children's conversations in dialogues in role-playing games. The author of the paper has also theoretically reflected on the insights of what role-playing is, how important it is for children in preschool and throughout their later lives, as well as what role-playing can be in general. In the empirical part, the author of the work describes her research conducted at Ventspils district preschool educational institution X, in the middle group of pre-schoolers, in which children aged three to four years are studying, on the dialogue-speaking skills of these children in play roles. The author of the work developed his own criteria for children's dialogue skills in play roles, after which, observing children, children's research, compilation of results and analysis of the obtained data were carried out. Such actions with the observation, study, compilation of results and analysis of the obtained data were carried out both at the beginning of the study and at the end of the study. The study was conducted in September 2022 and October 2022. Before the study was conducted, the hypothesis was put forward that the promotion of children's dialogue speech will be more successful if role-playing between children is more updated in the daily pedagogical process. During the study, the hypothesis was confirmed. The bachelor thesis consists of: 54 pages, 10 images, 3 tables and 38 literature references and other sources. Keywords: preschool, dialogue, dialogue, role-playing, language, imagination, thinking.