5-6 gadus vecu bērnu problēmu risināšanas prasmju attīstība matemātikas mācību jomā
Autor
Radziņa, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Aigas Radziņas bakalaura darba “5-6 gadus vecu bērnu problēmu risināšanas prasmju attīstība matemātikas mācību jomā” mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt 5-6 gadus vecu bērnu problēmu risināšanas prasmju attīstību matemātikas mācību jomā. Problēmu risināšanai matemātikas mācību jomā ir būtiska nozīme, un tā nav nodalāma no matemātikas mācīšanās. Problēmu risināšanas prasme ietekmē bērna veiksmīgas nākotnes attīstības iespējas. Lai sekmīgi apgūtu problēmu risināšanas prasmes pirmsskolā, nepieciešams izmantot četru soļu problēmu risināšanas modeli. Pētījumā analizēti pirmsskolas pedagogu aptaujas dati par problēmu risināšanas nozīmīgumu matemātikas mācību jomā, kā arī novērojamās grupas problēmu risināšanas prasmju līmenis un attīstība. Balstoties uz teorētiskajām atziņām un pētījuma rezultātiem izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi veiksmīgai problēmu risināšanas apguvei. Pētījuma darbs sastāv no 50. lpp., 19 . attēliem, 15. tabulām, izmantotās literatūras vienību skaits ir 33, pielikumu skaits 1. Atslēgas vārdi: problēmu risināšana, problēmu risināšanas modelis, problēmu, situācija metakognīcija, kritērijs. The aim of Aiga Radzina's bachelor's thesis "Development of problem-solving skills of 5-6-year-old children in the field of mathematics education" is to theoretically and practically study the development of problem-solving skills of 5-6-year-old children in the field of mathematics education. Problem solving in mathematics education is essential and cannot be separated from learning mathematics. The ability to solve problems affects the chances of a child's successful future development. In order to successfully learn problem-solving skills in preschool, it is necessary to use the four-step problem-solving model. The study analyzes the survey data of preschool teachers on the importance of problem solving in the field of mathematics learning, as well as the level and development of problem solving skills of the observed group. Based on the theoretical findings and the results of the study, conclusions were made and proposals were put forward for successful learning of problem solving. The research paper consists of pages 50, 19. for pictures, 15 tables, the number of units of literature used is 33, the number of appendices is 1. Keywords: problem solving, problem solving model, problem, situation metacognition, criterion.