4-5 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veicināšana Numicon pieejā
Автор
Pavlovska, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors: Evija Pavlovska Darba vadītāja: Dagnija Vigule Nosaukums: “4-5 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veicināšana Numicon pieejā” Pētījuma mērķis: petīt 4-5 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veicināšanu Numicon pieejā un apkopot ieteikumus 4-5 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veicināšanai Numicon pieejā. Hipotēze: : darbs ar Numicon materiāliem veicina matemātisko prasmju apguvi, ja: tiek izvēlētas attīstībai atbilstošas darba organizācijas formas. bērniem tiek nodrošināta praktiskā darbošanās ar Numicon materiāliem. Pētījuma metodes: Teorētiskās: zinātniskās literatūras, dokumentu analīze. Empīriskās pētīšanas metodes: pedagoģisko situāciju modelēšana, novērošana, daļēji strukturēta intervija, aptauja. Izvirzītā hipotēze - darbs ar Numicon materiāliem veicina matemātisko prasmju apguvi, ja: tiek izvēlētas bērnu pirmsskolas vecumposma attīstībai atbilstošas darba organizācijas formas; bērniem tiek nodrošināta praktiskā darbošanās ar Numicon materiāliem - ir apstiprinājusies pilnībā. Ievērojami ir uzlabojušies visu bērnu darbības rezultāti un mācību sasniegumi. Mācību procesā būtiska nozīme ir priekšmetiskajai darbībai, jo bērns nevar rīkoties ar abstrakcijām, viņam tikai veidojas loģiskā domāšana. Tātad, nodarbībai ir jābūt labi pārdomātai, sistemātiskai, pozitīvai, un būtiski, lai dotie uzdevumi bērnam ir vienkārši un saprotami, pamazām - secīgi un maziem solīšiem - attīstot bērna matemātiskos priekšstatus un prasmes. Numicon ir daudzmaņu pieeja, kura palīdz izprast skaitļus un aritmētiskās darbības, izmantojot multisensorās sajūtas un tajā tiek izmantoti strukturēti materiāli, lai izveidotu un ilustrētu galvenās matemātiskās idejas. Veiktā pētījuma ietvaros atspoguļojās tas, ka Numicon pieejas izmantošana matemātikas nodarbībās paredz daudzveidīgu mācību darba organizācijas procesu, kurš bērniem sagādā pozitīvas emocijas, radot motivāciju iesaistīties darbībās, uzlabojot bērnu matemātiskās prasmes un secīgi veidojot izprotamas sakarības. Numicon pieejā ir sniegts atbalsts, kā veidot vērtēšanas procesu, lai laicīgi pamanītu bērnu pieļautās kļūdas, ļautu viņiem pašiem tās saskatīt un izlabot. Darba apjoms: pētn.d.lpp.skaits – 40lpp; att.sk. – 5; tab.sk. – 4; izm.lit.sk. – 96; pielikumu sk.- 12 Atslēgas vārdi: Numicon pieeja, Numicon materiāls, pirmsskola. Author of the work: Evija Pavlovska Supervisor: Dagnija Vigule Title: "Promoting the mathematical skills of 4-5 year olds in the Numicon approach" The purpose of the study: to promote the mathematical skills of 4-5 year olds in the Numicon approach and to compile recommendations for the promotion of mathematical skills in 4-5-year-olds in the Numicon approach. Hypothesis: working with Numicon materials contributes to the acquisition of mathematical skills if: forms of work organisation appropriate to the development are selected. children are provided with practical handling of Numicon materials. Research methods: Theoretical: scientific literature, document analysis. Empirical research methods: modeling pedagogical situations, observation, semi-structured interview, survey. The hypothesis put forward - working with Numicon materials contributes to the acquisition of mathematical skills if: forms of work organization appropriate for the development of preschool age in children are selected; children are provided with practical handling of Numicon materials - has been fully confirmed. The performance and learning achievements of all children have improved significantly. In the learning process, subjective activity plays a significant role, since the child cannot handle abstractions, he only develops logical thinking. So, the lesson should be well thought out, systematic, positive, and it is essential that the given tasks are simple and understandable for the child, gradually - sequentially and in small steps - developing the child's mathematical concepts and skills. Numicon is a multi-sensory approach that helps to understand numbers and arithmetic operations using multisensory sensations and uses structured materials to construct and illustrate key mathematical ideas. Within the framework of the conducted research, it was reflected that the use of the Numicon approach in mathematics classes presupposes a diverse process of organization of teaching work, which gives children positive emotions, creating motivation to engage in activities, improving children's mathematical skills and sequentially creating understandable relationships. Numicon's approach provides support on how to build an assessment process to spot mistakes made by children in a timely manner, to allow them to see and correct them themselves. Scope of work: 40 pages; 5 images; 4 tables; 96 literature sources; 12 appendices. Keywords: Numicon approach, Numicon material, preschool