Show simple item record

dc.contributor.advisorBirziņa, Rita
dc.contributor.authorLocāne, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-03T02:01:32Z
dc.date.available2022-12-03T02:01:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90850
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61379
dc.description.abstractBakalaura darbs “Simulācijas bioloģijas temata “Kā organismi uztver apkārtējo vidi?” apguvē”. Darba autore K.Locāne, darba vadītāja Latvijas Universitātes vadošā pētniece Dr.paed. Rita Birziņa. 64 lappuses, 5 tabulas, 9 attēli, 38 literatūras avoti, 6 pielikumi. Latviešu valodā. Bakalaura darba mērķis bija noskaidrot, kā simulāciju izmantošana mācību procesā pilnveido bioloģijas apguvi un sekmē skolēnu interesi par mācību procesu. Darbā tika veikts pētījums, izmantojot pedagoģisko eksperimentu tematā “Organisma regulācija un maņas”mācību stundā tēma- “Maņu orgāni – garšas sajūta”. Tika iesaistītas divas 8. klases, no kurām vienā klasē tika izmantota tradicionālā mācību stunda, bet otrajā klasē - datorsimulācija. Pētījumā tika izanalizēts skolēnu sniegums, izmantojot testu zināšanu apguves pārbaudei un aptauju viņu attieksmes noskaidrošanai, kā arī apzināts ārējā eksperta viedoklis. Apkopojot rezultātus un izanalizējot skolēnu pareizo atbilžu skaitu testā, var secināt, ka klasē, kurā tika izmantota simulācija ir augstāks iegūtais punktu skaits. Pētījumā, veicot aptauju tika noskaidrots arī Latvijas ģimnāziju, vidusskolu un tehnikumu dabaszinātņu skolotāju viedoklis par simulāciju izmantošanu mācību procesā. Pedagogi atzinīgi vērtē simulāciju izmantošanu mācību apguves procesā. Lielākā daļa (51,5%) skolotāju atzīmē, ka simulācija palīdz izprast apgūstamo tēmu un imulācijas veicina skolēnos izpratni par bioloģisko procesu norisi.
dc.description.abstractBachelor thesis, Simulation Biology, "How do organisms perceive their environment?" . Author K.Locāne , supervisor Dr.pead. Rita Birziņa. 64. pages, 5. tables, 9. figures, 38. references, 6. appendices. In Latvian language. The aim of the bachelor's work was to find out how the use of simulations in the learning process enhances the learning of biology and promotes the interest of pupils in the learning process. The work carried out a study using a pedagogical experiment on “Organism Modernisation and Senses” in the lesson, the subject of “Hour organs – taste”. Two classes 8 were involved, of which a traditional teaching hour was used in one class and computer simulation in the second class. The study analysed the performance of pupils using tests for knowledge learning and the survey for their attitudes, and identified the opinion of the external expert. When compiling the results and analysing the number of correct responses of pupils in the test, it can be concluded that the class in which the simulation was used is the higher score. In the study, the opinion of Latvian gymnasium, secondary and technical science teachers regarding the use of simulations in the training process was also clarified. Educators welcome the use of simulations in the learning process. The majority (51.5%) of teachers note that the simulation helps to understand the subject and simulations help students to understand the progress of biological processes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectbioloģija
dc.subjectdabaszinātnes
dc.subjectpedagoģiskais eksperiments
dc.subjectsimulācijas
dc.subjectmācību process
dc.titleSimulācijas bioloģijas temata “Kā organismi uztver apkārtējo vidi?” apguvē
dc.title.alternativeUsing simulation in the biology topic "How do organisms perceive their environment?"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record