Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanās rotaļās
Author
Ašihmina, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanās rotaļās” Darba autore: Amanda Ašihmina. Darba mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pamatot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma sekmēšanas iespējas rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tika analizētas vairāku autoru darbi no Latvijas, Krievijas, Amerikas, Lielbritānijas. Tika apkopotas atziņas par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanu rotaļās. Kā arī tika apkopoti rotaļu veidi, kas pozitīvi ietekmēja vārdu krājuma paplašināšanos. Empīriskā pētījuma mērķis: pētīt rotaļas nozīmīgumu vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma sekmēšanā. Empīriskajā daļā tika praktiski realizēta Ventspils pilsētas PII “X”. Darba autore pētījumu veica “X” grupā, latviešu plūsmā, bērni – vecumā no 3 līdz 5 gadiem. Grupā ir 11 bērnu – 7 meitenes un 4 zēni. Pētījumā tika ņemts vērā teorētiskās daļas autoru atziņas. Tāpēc empīriskā daļa tika balstīta uz izvirzītajiem kritērijiem. Tika atlasītas atbilstošas rotaļas, kas pozitīvi ietekmēja vārdu krājuma paplašināšanos, kā arī veicinātu pozitīvu līdzdarbošanos. Pētījuma tika apstiprināta hipotēze: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vāru krājuma paplašināšanās noritēs sekmīgi, ja: •pedagogs izmantos pedagoģiskajā procesā bērniem piemērotas dažādas rotaļas (didaktiskās, pirkstu rotaļas, rotaļas ar dziedāšanu u.c.); •izraisīs bērnos pozitīvas emocijas un vēlmi līdzdarboties; •pirmsskolas pedagogs zina bērnu valodas prasmju apguves līmeni ir apstiprinājusies Atslēgas vārdi: vārdu krājuma paplašināšana, rotaļas, sižetiskās rotaļas, valodas lietojums. Bakalaura darba apjoms: 64 lpp., 10 attēli, 4 tabulas, 83 literatūras avoti. The theme of the bachelor: Vocabulary improvement for middle school children with a help of games. Author of the work: Amanda Ašihmina Aim of the work: theoretically explore and practically justify the possibilities of promoting vocabulary in play for preschool children. The bachelor consists of two parts: theoretical part and an empirical part. In the theoretical part were analyzed the work of several authors from Latvia, Russia, America, Great Britain. Insights were gathered on enriching the vocabulary of middle preschool children through play. The types of play that had a positive impact on vocabulary expansion were also summarised. The aim of the empirical study: to identify the importance of play in enhancing the vocabulary of preschool children. The empirical part was practically implemented in Ventspils city preschool "X". The author conducted the study in the "X" group, Latvian stream, children - aged 3 to 5 years. The group has 11 children – 7 girls and 4 boys. The study was based on theoretical part of author insights, that’s why the empirical part was based on the set criteria. There were selected appropriate plays that had a positive impact on vocabulary enrichment as well as encouraging positive participation. The study confirmed the hypothesis: middle preschool childrens vocabulary enrichment will be successful if: •the preschool teacher will use suitable and various plays for children in the pedagogical process (didactic, finger plays, games with singing, etc.); •will cause positive emotions in children and the desire to participate; •the preschool teacher knows the level of acquisition of childrens language skills is confirmed. Keywords: Vocabulary enrichment, plays, story telling games, language usage. Bachelor thesis volume: 64 pages, 10 pictures, 4 tables, 83 literature sources used in work.