Lasītprasmes apguves sekmēšana rotaļās un spēlēs 5-6 gadu vecumā
Autor
Jansone, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Agneses Jansones bakalaura darbs „ Lasītprasmes apguves sekmēšana rotaļās un spēlēs 5 - 6 gadu vecumā” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē, Dr. paed. pasniedzējas Ineses Freibergas vadībā 2022.gadā. Bakalaura darba mērķis ir izzināt lasītprasmes apguves sekmēšanu rotaļās un spēlēs 5-6 gadu vecumā. Darbā analizēta lasītprasmes būtība un tās attīstība pirmsskolas vecumā 5-6 gadus veciem bērniem ar spēlēm un rotaļām. Pētījuma teorētiskajā daļā analizētas atziņas par lasītprasmi, 5-6 gadus vecu bērnu raksturojums lasītprasmes kontekstā un tās veicināšanu 5-6 gadus veciem bērniem ar spēlēm un rotaļām. Empīriskā pētījuma rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi par rotaļu un spēļu sekmēšanu lasītprasmē pedagoģiskajā procesā, ja tās tiek atlasītas atbilstoši lasītprasmes sasniedzamajam rezultātam un sistemātiski iekļautas pedagoģiskajā procesā dienas gaitā. Darbs satur 66 lapas, 22 attēlus, 1 tabulu, 36 bibliogrāfiskos nosaukumus, 8 pielikumus. Darba praktiskajā daļā veikta novērošana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība 5-6 gadus vecu bērnu grupā Ventspils pirmsskolas izglītības iestādē. Respondentu skaits ir 10 bērni 5-6 gadu vecumā. Darba rezultāti apkopoti, izanalizēti, salīdzināti un attēloti 10 diagrammās. Atslēgas vārdi: lasītprasme, fonemātiskā dzirde, rotaļa, spēle. Agneses Jansone's bachelor's thesis "Promoting the acquisition of reading skills in games at the age of 5-6" was developed at the Faculty of Pedagogy, Psychology and Art of the University of Latvia, Dr. paed. under the leadership of instructress Inese Freiberga in 2022. The aim of the bachelor's work is to find out the promotion of literacy learning in games and play at the age of 5-6 years. The work analyzes the nature of literacy and its development in preschool age 5-6-year-old children through games and play. The theoretical part of the study analyzes knowledge about literacy, the characteristics of 5-6-year-old children in the context of literacy and its promotion in 5-6-year-old children through games and play. The results of the empirical study confirm the proposed hypothesis about the promotion of games in reading in the pedagogical process if they are selected according to the achievable result of reading and systematically included in the pedagogical process during the day. The work contains 66 pages, 22 images, 1 information table, 36 bibliographic titles, 8 appendices. In the practical part of the work, observation and pedagogical trial activity was carried out in a group of 5-6-year-old children in a Ventspils preschool educational institution. The number of respondents is 10 children aged 5-6 years. The results of the work are collected, analyzed, compared, and displayed in 10 charts. Key words: literacy, phonemic hearing, play, game.