Show simple item record

dc.contributor.advisorBrice, Baiba
dc.contributor.authorTeibe, Una
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:56Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90795
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61415
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Sākumskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana. Darba autore: Una Teibe Darba vadītāja: Lektora p. i. Mg. paed Baiba Brice Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un empīriski pamatot, kā veiksmīgi izmantojot dažādus metodiskos paņēmienus, sākumskolas vecuma bērniem var uzlabot lasītprasmes rādītājus. Noskaidrot pedagogu viedokli par lasītprasmes sekmēšanu skolā, skolēnu interesi par lasīšanas procesu un vecāku līdzdalību lasītprasmes uzlabošanā. Darba aktualitāte: saskaņā ar pētījumos iegūtajiem datiem, darba aktualitāti nosaka skolēnu nepietiekamā lasītprasme. Svarīgi ir laicīgi diagnosticēt problēmu un meklēt veidus, kā lasītprasmi uzlabot, izmantojot dažādus paņēmienus. Bakalaura darba teorētiskajā daļā, darba autore pēta un analizē lasītprasmes jēdzienu dažādu autoru teorijās un pedagoģiskās iespējas lasītprasmes sekmēšamai. Bakalaura darba empīriskajā pētījuma daļā, darba autore veic pētījumu, intervējot skolēnus par lasīšanas paradumiem sākumskolā. Interneta aptaujā noskaidro skolotāju viedokli par lasītmācīšanas veicināšanu skolēniem un vecākus aptaujā par lasīšanas paradumiem ģimenē. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā metode – pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. 2.Empīriskās metode - pedagoģiskais novērojums, skolēnu intervēšana, skolotāju un vecāku anketēšana, datu apkopošana un aprakstošā statistika. Bakalaura darbam ir: 3 nodaļas, 2 tabulas, 16 attēli, 6 pielikumi un 47 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: lasīšana, lasītprasmes kritēriji, lasītprasmes sekmēšana, lasīšana savam priekam.
dc.description.abstractBachelor thesis topic: Promoting reading skills and language development of primary school children. Author: Una Teibe Bachelor thesis supervisor: Lecturer p. i. Mg.paed Baiba Brice Bachelor thesis target: To theoretically study and empirically substantiate how, by successfully using various methodological techniques, the reading skill indicators of primary school-aged children can be improved. To find out opinion of pedagogues on development of reading skills at school, students' interest in reading process and parents' participation in improving reading skills. The relevance of the study: according to the data obtained in the research, the relevance of the work is determined by the insufficient reading skills of the students. It is important to diagnose the problem in time and look for ways to improve reading skills using different techniques. In the theoretical part of the bachelor thesis, the author studies and analyzes the concept of reading skills in the theories of various authors and the pedagogical possibilities to promote reading skills. In the empirical research part of the bachelor's thesis, the author conducts research by interviewing students about reading habits in primary school, teachers - about promoting reading in children and parents - about reading habits in the family. Research methodology: 1.Theoretical method – literature analysis. 2.Empirical method - pedagogical observation, questionnaires, data collection and descriptive statistics. Bachelor thesis has: 3 chapters, 2 tables, 18 images, 6 appendices and 47 literature sources. Keywords: reading, criteria of reading skills, promoting reading skills, reading for pleasure.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectsekmēšana
dc.subjectsākumskola
dc.subjectvalodas
dc.subjectbērnu
dc.titleSākumskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana
dc.title.alternativePrimary school children reading skilss improvement
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record