Muzicēšanas nozīme bērnu runas atīstībā 2-3 gadu vecumam
Author
Pūpola, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēmas nosaukums ,, Muzicēšanas nozīme bērnu runas attīstībā no 2-3 gadu vecumam“. Darba autore ir Dita Pūpola, šī darba vadītāja ir Mg. paed. B. Brice. Rakstot pētījumu, tēmu izvēlējos vadoties pēc laikmeta iezīmēm un problēmām, kurā noteicošu lomu ieņem viedierīces, kas savukārt mazina savstarpējo verbālo kontaktu bērniem ar vecākiem, tādējādi runas attīstība netiek sekmēta . Pētījumā tika izmantoti vairāku psihologu, pedagogu : G. Svence, D. Lieģiniece , B. Brice, S. J. Beņilovas, A. Līdumas u. c. autoru atziņas . •Pētījuma uzdevums : veikt teorētisku pamatojumu un praktiskā darbā pētot bērnu, kuru vecums ir 2-3 gadi, runas attīstību, radot iespēju ar muzicēšanas metodi sekmēt valodas attīstību. Tanī ietilpst – ieteikumi vecākiem, pedagogiem par bērnu muzicēšanas nozīmīgumu runas attīstības sekmēšanā. Pētījuma pirmā daļa sastāv no teorētiskā apraksta, kurā atspoguļots konkrētā vecuma posma īpatnības, psihologu un pedagogu veiktos pētījumu atziņas . Otrā daļā veikts praktisks, pētniecisks process darbā ar bērniem vecumā no 2-3 gadiem, pielietojot muzicēšanu kā runas attīstības sekmētāju bērniem konkrētā vecumposmā. •Pētījuma hipotēze -izmantojot daudzveidīgas muzicēšanas metodes, piem. : dziedāšana, pirkstiņrotaļas, muzikālās, tautas rotaļas, dzejoļu, tautasdziesmu skandēšana, var sekmēt bērnu runas attīstību. Darba struktūra: pētījums sastāv no ievada, darba pamatdaļas 3 nodaļām un 7 apakšnodaļām, secinājumiem un ieteikumiem vecākiem un pedagogiem. Darbā ievietotas 2 tabulas, 2 diagrammas, 1 attēls, izmantotās literatūras un avotu saraksts. Darba apjoms ir 56 lpp. The title of the work topic “The importance of music in the development of children's speech from the age of 2-3”. The author of the work is Dita Pūpola, the head of this work is Mg. paed. B. Brice. As I wrote the study, I chose the subject based on the features and challenges of the era, in which smart devices play a key role, which in turn reduces mutual verbal contact between children and parents, so speech development is not encouraged. The study drew on the knowledge of several psychologists, educators: G. Svence, D. Lieģiniece, B. Brice, S. J. Bénilova, A. Līduma, etc. •Research task: to conduct theoretical justification and to study the development of speech of children aged 2-3 years in practical work, making it possible to promote language development by means of a musical method. This includes recommendations to parents, educators on the importance of child music in promoting speech development. The first part of the study shall consist of a theoretical description, which shall reflect the specificities of the particular age period, the findings of studies performed by psychologists and educators. In the second part, a practical, research process has been carried out with children aged 2-3 years, using music as a facilitator of speech development for children at a particular age stage. •Research hypothesis - using a variety of musical techniques, e.g.: singing, finger games, musical, folk games, poems, folk songs, can contribute to the development of children's speech. Structure of work : the study consists of infroductory, core work chapters 3 and 7 subchapters, conclusions and recommendations for parents and educators. You have 2 tables, 2 charts, 1 picture, a list of the literature and sources that you are using. The amount of work is 56 p.