Sociālā adaptācija 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Pavāre, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma: "Sociālā adaptācija 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē". Pētījuma mērķis: noteikt tautasdziesmu izmantošanas efektivitāti 2 – 3 gadu vecu bērnu sociālās adaptācijas veicināšanā. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā, metodiskā, pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par pirmsskolas jaunākā vecuma bērnu sociālās adaptācijas īpatnībām, kā arī rotaļām pirmsskolas jaunākā vecuma bērnu sociālās adaptācijas veicināšanā. Darba praktiskajā daļā tika veikts praktiskais pētījums, kas sastāvēja no 3 posmiem: bērnu adaptācijas novērtēšanas pirms pētījuma, rotaļnodarbību kompleksa ar tautasdziesmām un bērnu adaptācijas novērtēšanas pēc pētījuma. Tika izmantotas trīs pētījumu metodes: pedagoģiskā darbība; pedagoģiskā novērošana un aptauja. Pētījumā piedalījās 22 bērni vecumā no 2 līdz 3 gadiem. Bērnu adaptācijas novērtēšanai tika izstrādāti 7 kritēriji, kuriem atbilstoši tika izstrādātas rotaļnodarbības ar tautasdziesmām bērnu sociālās adaptācijas veicināšanai. Darba rezultāti: sasniegts mērķis un pārbaudīta tautasdziesmu pielietošanas efektivitāte 2 – 3 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas veicināšanā un noteikta pozitīva ietekme uz bērnu adaptāciju. Tā tad, darba hipotēze par to, ka speciāli organizētas rotaļnodarbības ar tautasdziesmām 2 – 3 gadu pozitīvi ietekmē bērnu sociālo adaptāciju, tiek apstiprināta. Atslēgas vārdi: PEDAGOĢISKAIS PROCESS, SOCIĀLĀ ADAPTĀCIJA, TAUTASDZIESMAS, SADARBĪBA AR VECĀKIEM, ADAPTĀCIJAS VEICINĀŠANAS PAŅĒMIENI, PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNI. Bakalaura darba apjoms: 60 lpp., 10 attēli, 10 tabulas, 21 pielikums un 72 literatūras avoti. The theme of Bachelor Thesis is “Social adaptation of 2-3-year-old children in a preschool educational institution”. The purpose of the investigation: to determine the effectiveness of using folk songs in promoting the social adaptation for 2-3-year-old children. The Bachelor Thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part analyses the scientific, methodological, pedagogical and psychological literature on the peculiarities of the social adaptation of children of the younger preschool age, as well as games in promoting the social adaptation of children of the younger preschool age. In the practical part of the Bachelor Thesis, a practical investigation was carried out, which consisted of 3 stages: assessment of children's adaptation before the investigation, complex of game lessons with folk songs and assessment of children's adaptation after the investigation. Three research methods were used: pedagogical activity; pedagogical observation and survey. 22 children aged 2 to 3 years participated in the investigation. 7 criteria were developed for the assessment of children's adaptation, according to which game lessons with folk songs were developed to promote children's social adaptation. The results of the Bachelor Thesis: the goal was achieved and the effectiveness of using folk songs in promoting the social adaptation of 2-3-year-old children was verified and a positive effect on children's adaptation was determined. So, the working hypothesis that specially organized play lessons with folk songs for 2-3 years have a positive effect on children's social adaptation is confirmed. Key words: PEDAGOGICAL PROCESS, SOCIAL ADAPTATION, FOLK SONGS, COOPERATION WITH PARENTS, ADAPTATION PROMOTION TECHNIQUES, PRE-SCHOOL CHILDREN. The volume of the bachelor thesis: 60 pages, 10 illustrations, 10 tables, 21 appendices and 72 literary sources.