4-5 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana matemātikas jomā pirmsskolā
Author
Justamente, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Zane Justamente Bakalaura darba tēma ir 4-5 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana matemātikas jomā pirmsskolā. Šī pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt 4-5 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšanu matemātikas jomā pirmsskolā un izveidot ieteikumu apkopojumu pašvadītas mācīšanas veicināšanai matemātikas jomā. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagoģiskās un psiholoģiskās teorijas atziņas par pašvadītu mācīšanos, matemātikas jomu pirmsskolā un pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma gaitā empīriskajā daļā tiek veikta pirmsskolas pedagogu anketēšana un intervēšana, lai uzzinātu pedagogu pieredzi un viedokli par pašvadītu mācīšanos, pēc tam tiek veikts pedagoģiskais novērojums pirmsskolas iestādē un pēc tā notiek pedagoģiskās situācijas modelēšana, tad atkal atkārtots pedagoģiskais novērojums. Pētījuma noslēgumā tiek apkopoti ieteikumi pašvadītas mācīšanās veicināšanai matemātikas jomā pirmsskolā un izteikti galvenie secinājumi. Darba apjoms: 54 lapaspuses, 24 attēli, 7 tabulas, 70 literatūras avoti, 4 pielikumi. Author of the bachelor's thesis: Zane Justamente The topic of the bachelor's thesis is the promotion of self-directed learning of 4-5-year-old children in the field of mathematics in preschool. The aim of this study is to theoretically and practically investigate the promotion of self-directed learning of 4-5-year-old children in the field of mathematics in preschool and to provide recommendations for the promotion of self-directed learning in the field of mathematics. The theoretical part analyses pedagogical and psychological theory insights on self-directed learning, the field of mathematics in preschool and preschool children. In the course of the research, the empirical part carries out a preschool teacher survey and interviews in order to learn the teacher experience and opinion regarding self-directed learning and after that a pedagogical observation is performed in the pre-school institution, after which the pedagogical situation is modelled and then the pedagogical observation is repeated. At the end of the study, recommendations for the promotion of self-directed learning in the field of mathematics in preschool are summarized and the main conclusions are expressed. Amount of work: 54 pages , 24 pictures, 7 tables, 70 references, 4 appendices.