Literārie darbi empātijas sekmēšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Автор
Pelša, Kristiāna Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autors: Kristiāna Annija Pelša Bakalaura darba temats: “Literārie darbi empātijas sekmēšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem” Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot kā literārie darbi var sekmēt empātijas attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba pirmajā nodaļā tiek noskaidrots kas ir empātija, kādi ir empātijas līmeņi. Tiek apkopotas dažādu autoru atziņas par empātijas veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā, kā arī tiek raksturota vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība. Pirmās nodaļas noslēgumā aprakstīts kā literārie darbi var ietekmēt empātijas veidošanos. Darba otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar literāro darbu palīdzību iespējams veicināt empātijas attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Tika novērtēts bērnu empātijas līmenis pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Empātijas līmenis tika sekmēts ar dažādu literāro darbu palīdzību. Empīriskajā daļā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmēs bērnu empātijas veidošanos tad, ja tie tiks atlasīti atbilstoši bērnu pieredzei un interesēm, kā arī tiks mērķtiecīgi pārrunāti. Bachelor’s author – Kristiāna Annija Pelša Bachelor’s work theme – Empathy’s development through literature at older preschool age. Purpose – Theoretically and practically clarify how literature can develop empathy at older preschool age. In the first chapter of the work is being clarified what is empathy, what are empathy’s levels. There are collected theoretical quotes from different author’s about empathy’s formation at older preschool age and also is characterized development of older preschool children. At the end of first chapter is described how literature can affect empathy’s formation. In the second chapter of the work an empirical study is carried out, how it is possible to promote empathy at the older age of preschool children with the help of literature. Children’s level of empathy was assessed at the begining and at the end of study. Empathy’s level was promoted with the help of literature. At empirical study the hypothesis was confirmed, that literature can promote children’s empathy, if selected accordingly children’s experiences and interests and will also be purposefully discussed.