Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērna veselīga dzīvesveida pamatnosacījums
Author
Leitlande, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors : Daiga Leitlande Darba vadītājs : Rasma Purmale Darba nosaukums : Fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērna veselīga dzīvesveida pamatnosacījums Pētījuma mērķis: pētīt fizisko aktivitāšu nozīmi veselīga dzīvesveida sekmēšanai, pirmsskolas izglītības iestādes iespējas nodrošināšanai daudzveidīgas fiziskās aktivitātes. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: bērna fiziskās aktivitātes. Hipotēze: fiziskās aktivitātes pirmsskolas vecuma bērniem sekmēs veselīgu dzīvesveidu, ja pedagoģiskajā procesā pirmsskolā sistemātiski tiks nodrošinātas bērna vajadzības veikt fiziskās aktivitātes un piedāvātās fiziskās aktivitātes atbildīs bērnu vajadzībām un interesēm. Praktiskā pētījuma plāns. 1. Izvēlēties praktiskā pētījuma metodes. 2. Izstrādāt, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām, izpētes kritērijus. 3. Raksturot pētāmo grupu un veikt sākotnējo pētījumu. 4. Plānot pedagoģiskās darbības bērnu fizisko aktivitāšu sekmēšanai. Veicot pētījumu var secināt kad pētījums ir apstiprinājies. Un piedāvātas aktivitātes piedāvājot pēc laika, ir mainījies bērna izpratne, kas ir veselīgs dzīvesveids. Veselīgām dzīvesveida ir jāpievērš liela uzmanība un var ātri ielaisties aptaukošanās un slimībās. Tāpēc laicīgi ir jānodarbojas ar fiziskām aktivitātēm. Bērna attīstības procesā fiziskās darbības nesaraujami saistītas ar sava ķermeņa fizisko iespēju apzināšanos kopveselumā, dažādu kustību iemaņu apguvi, prasmju pilnveidi, emocionālu savas darbības izvērtējumu un darbības pieredzes uzkrāšanu. Darbs sastāv no ievada 2 nodaļām,6 apakšnodaļām,secinājumiem un ieteikumiem,darba apjoms ir 48lpp.Darbā ievietotas 22attēli 36 literatūras avoti. Author of the work: Daiga Leitlande Work Manager: Rasma Purmale Title of work :Basic condition for healthy lifestyles for a child of childhood childhood of childbirth. The aim of the study is to study the role of physical activities in promoting healthy lifestyles, ensuring a wide variety of physical activities in pre-school education. Subject matter of study: The physical activities of a child. Hypothesis: Physical activities for preschool children will contribute to a healthy lifestyle if the teaching process in preschool systematically ensures the child's needs to carry out physical activity and the physical activities offered will respond to the needs and interests of children. Choose the practical study methods. 1.Choose the practical study methods 2.To develop research criteria based on theoretical knowledge. 3.Describe the study group and perform the initial study. 4.Plan pedagogical activities to promote the physical activities of children. The study maybeconcluded when the study has been confirmed. And by offering a propose activity after time,a child’s understanding, which is a healthy lifestyle, has changed. Healthy lifestyles need to be given a lot of attention and can quickly go into obesity and diseases. Physical activities should therefore be carried out in goog time. In the process of developing a child, physical activities are inextricably linked to the awareness of the physical capabilities of his or her body in general, the acquisition of different mobility skills, the development of skills, an emotional assessment of his or her performance and the accumulation of operational experience.