Literārie darbi stāstītprasmes sekmēšanai pirmsskolā
Автор
Fjodorova, Karalīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Autora vārds, uzvārds: Karalīna Fjodorova Bakalaura darba nosaukums: Literārie darbi stāstītprasmes sekmēšanai pirmsskolā Pētījuma mērķis: izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanos. Pētījuma satura un rezultātu apraksts: Bakalaura darbs ir veltīts stāstītprasmes veidošanās pētīšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, balstoties uz vairāku stāstījuma stāstītprasmes teoriju un koncepciju perspektīvu. Autore sadalīja darbu divās daļās – teorētiskā un empīriskā daļa. Pirmajā daļā pētniece nodefinē valodas un runas jēdzienus, kā arī stāstītprasmes būtību un stāstītprasmes ietekmi uz bērnu attīstību. Otrajā daļā autore mēdz skaidrot, kādus paņēmienus un metodes viņa izmanto, lai izanalizētu pētāmo bērnu sniegumu kopumā. Tiek veikta kopīga iegūto datu analīze, fokusējoties uz stāstītprasmes aspektu kā radošuma veicinošo pedagoģisko pieeju kopīgajā skatījumā. Bakalaura darbs var būt interesants, gan pedagoģijas sfēras darbiniekiem, gan literatūras zinātniekiem, kas pēta literārus darbus un to funkciju sociālajā vidē un kultūras kontekstā. Bakalaura darba apjoms ir 67 lapas, 4 tabulas, 5 attēli, 48 literatūras avoti un 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, stāsts, valoda, runa, pirmsskolas bērnu attīstība, literatūra bērniem, pasakas. The author: Karalīna Fjodorova The bachelor’s thesis: Literary works for the promotion of storytelling skills in preschool The purpose of the research: To study the development of storytelling skills of older preschool children. The description of the research content and purpose of the results: The bachelor's thesis is dedicated to the study of the formation of storytelling skills in older preschool children, based on the perspective of several theories and concepts of narrative storytelling skills. The author divided the work into 2 parts - theoretical and empirical. In the first part, the researcher defines the concepts of language and speech, as well as the essence of the concept of storytelling and the impact of storytelling on the child's development. In the second part, the author tends to explain what techniques and methods she uses to analyze the set of performances of the children under study. A joint analysis of the obtained data is carried out here, focusing on the aspect of storytelling as a pedagogical approach promoting creativity in a holistic perspective. The bachelor's thesis can be interesting both for workers in the pedagogical sphere and for literary scholars who study literary works and their function in the social environment and cultural context. The volume of the bachelor thesis is 67 pages, 4 tables, 5 images, 48 literature sources and 2 appendices.