5 – 6 gadus vecu bērnu pamatkustību pilnveidošana veselības un fiziskās aktivitātes mācības jomā
Автор
Muižniece, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats: “ 5 – 6 gadus vecu bērnu pamatkustību pilnveidošana veselības un fiziskās aktivitātes mācības jomā”. Darba autors: Santa Muižniece Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu pamatkustību apguves pilnveidošanu.. Teorētiskajā daļā analizēta bērnu pamatkustību pilnveidošanas iespējas dažādās šķēršļu joslās un kustību rotaļās. Empīriskā pētījuma laikā tika veidotas dažādas šķēršļu joslas un piedāvātas kustību rotaļas ar mērķi pilnveidot izvirzītos pamatkustību veidus. Pētījumā iesaistītajiem bērniem tika pilnveidoti vecumposmam apgūstamie pamatkustību veidi, kas apstiprina hipotēzi, ka veiksmīgāka pamatkustību apguve vecākajā pirmsskolas vecumā notiks tad, ja pedagogs organizēs jēgpilnas un daudzveidīgas nodarbības, kurās būs iekļauti pamatkustību apguves uzdevumi dažādās šķēršļu joslās un mērķtiecīgi tiks izvēlētas kustību rotaļas, atbilstoši konkrētam pamatkustību apguves veidam un bērnu šī brīža prasmēm. Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras 50 avotiem un 14 pielikumiem. Darbā ir iekļautas 7 tabulas, 8 attēli. Darba apjoms 82 lpp. Atslēgas vārdi: vecākais pirmsskolas vecums, pamatkustības, kustību rotaļa, veselības un fiziskās aktivitātes mācības joma. The subject of Bachelor's work: “The improvement of basic movements of 5 – 6 year - old children in health and physical activity field of training”. Author of the work: Santa Muižniece The aim of the work is to theoretically explore and practically research the improvement of the acquisition of basic movements of 5 – 6 year - old children. The theoretical part analyses the possibilities for improving children's core movements in different obstacle courses and motion play. During the empirical research various obstacle courses were created and movement games were offered with the aim to improve the established types of basic movements. For the children involved in the study, the types of basic movements to be acquired for their age stage were improved, which confirms the hypothesis that more successful acquisition of basic movements in the senior pre-school age will occur if the teacher organises meaningful and diverse classes, which include the tasks of acquisition of basic movements in different obstacle courses and targeted selection of movement games, according to the specific type of acquisition of basic movements and the skills of children of the moment. The work consists of introduction, 2 chapters, conclusions, proposals, 50 sources of the literature used and 14 annexes. The work includes 7 tables, 8 images. Work volume 82 pages. Keywords: senior pre-school age, basic movements, motion play, health and physical activity field of training.