Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorBērziņa, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:02:11Z
dc.date.available2022-12-10T02:02:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90944
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61499
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums – “Pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu profesionālās izdegšanas cēloņi un to mazināšanas iespējas”. Darba autore – Ilze Bērziņa. Darba mērķis – teorētiski izzināt profesionālās izdegšanas cēloņus, sekas un iespējas to mazināt un empīriski izpētīt pedagogu profesionālās izdegšanas līmeni. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tika analizētas dažādu autoru atziņas par profesionālās izdegšanas cēloņiem, sekām un to novēršanas iespējām pedagogu profesijā. Pēc teorētisko atziņu apkopošanas tika izvirzīta hipotēze - pedagogam ar mazu darba stāžu ir augstāks risks izdegt šajā profesijā. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums, izstrādāta aptauja, izmantota “Maslačas izdegšanas aptauja”, apkopoti un analizēti aptauju rezultāti. Atslēgas vārdi – profesionālā izdegšana, profesionālās izdegšanas cēloņi, psihoemocionālā darba vide, stress, pirmsskolas pedagogi. Darba apjoms – 46 lpp., 4 tabulas, 11 attēli, 59 literatūras avoti
dc.description.abstractBachelor's thesis – “Causes of professional burnout of teachers of pre-school educational institutions and ways to reduce them”. Author – Ilze Bērziņa. The aim of the bachelor’s thesis – to theoretically find out the causes, consequences and possibilities of reducing professional burnout and empirically research the possible level of professional burnout of educators. Thesis consists of two parts - theoretical and empirical research. In the theoretical part, the findings of various authors on the causes and consequences of professional burnout and the possibilities of their prevention in the teaching profession were analyzed. After collecting the theoretical findings, a hypothesis was put forward - a teacher with a short working experience has a higher risk of burnout in this profession. In the empirical part, study was conducted, survey was developed, "Maslach Burnout Inventory” survey was used, the survey results were collected and analyzed. Keywords – professional burnout, causes of professional burnout, psycho-emotional work environment, stress, preschool teachers. Thesis consists of – 46 pages., 4 tables, 11 images, 59 literature sources
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectprofesionālā izdegšana
dc.subjectprofesionālās izdegšanas cēloņi
dc.subjectpsihoemocionālā darba vide
dc.subjectstress
dc.subjectpirmsskolas pedagogi
dc.titlePirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu profesionālās izdegšanas cēloņi un to mazināšanas iespējas
dc.title.alternativeCauses of professional burnout of teachers of pre-school educational institutions and ways to reduce them
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record