Mobinga novēršanas iespējas sākumskolas 1.-2.klasē
Author
Pīlēģe, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Mobinga novēršanas iespējas sākumskolas 1. un 2.klasē”. Šī darba mērķis ir pētīt un noteikt mobinga novēršanas iespējas sākumskolā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek pētīts mobinga jēdziens pedagogu un psihologu teorijās. Tiek atklāti jēdziena skaidrojumi, mobinga veidi un cēloņi. Literatūras avotos meklēta informācija par jaunākā skolas vecuma bērnu kognitīvo un emocionālo attīstību, meklēti pedagoģiskie paņēmieni skolēnu mobinga novēršanai sākumskolā. Praktiskajā daļā veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, izmantojot atrastos pedagoģiskos paņēmienus ar daudzveidīgām metodēm un paņēmieniem. Pirms un pēc veiktās pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, veikti bērnu uzvedības novērojumi pēc izveidotiem kritērijiem. Pētījuma rezultāti pierāda, ka klases saliedētība, ticība saviem spēkiem, spēja pieņemt un reaģēt uz kritiku, māka kontrolēt savas emocijas pēc pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, ir uzlabojusies. Darba autore secina, ja skolotāja pievērsīs uzmanību klases saliedēšanas procesam un veicinās sadarbības prasmes skolēnu starpā, tad mobinga novēršana vai mazināšana klasē būs veiksmīga. Darbs sastāv no 50 lapaspusēm, 5 tabulām, 11 attēliem, 54 literatūras avotiem, 1 pielikuma. No visiem literatūras avotiem 43 latviešu valodā, 7 angļu valodā, 4 krievu valodā The theme of this bachelor work is “Possibilities to prevent mobing in classes 1 and 2 in primary school”. The aim of this work is to study and determine the possibilities of mobbing prevention in primary school. This bachelor work is made from two parts – theoretical and practical. The theoretical part examines the concept of mobbing in the theories of pedagogues and psychologists. Explanations of the concept, types and causes of mobbing are revealed. Information from the literature sources on the cognitive and emotional development of children of primary school age, pedagogical methods were searched for preventing mobbing of students in primary school. In the practical part, the pedagogic trial activity was performed using the found pedagogic techniques with diverse methods and techniques. Before and after the pedagogic trial activity, children's behavior was observed according to established criteria. The results of the study prove that class cohesion, self-confidence, the ability to accept and respond to criticism, and the ability to control one's emotions have improved after the pedagogical pilot activity. The author concludes that if the teacher pays attention to the process of uniting the class and promotes cooperation skills among students, then the prevention or reduction of mobbing in the classroom will be successful. This bachelor consists of 50 pages, 5 tables, 11 images, 54 literature sources, 1 appendix. Of all literary sources, 43 are in Latvian, 7 in English, 4 in Russian.