3 – 4 gadus vecu bērnu sensorās pieredzes bagātināšana tehnoloģiju mācību jomā.
Author
Majore, Anna Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore Anna Dace Majore, darba vadītāja Dagnija Vigule. Bakalaura darba tēma 3 – 4 gadus vecu bērnu sensorās pieredzes bagātināšana tehnoloģiju mācību jomā. Pētījuma mērķis: pētīt sensorās pieredzes bagātinošas iespējas tehnoloģiju mācību jomā. Pētījumā izvirzītie uzdevumi: 1. Teorētiski analizēt literatūru par sensoro attīstību, sajūtu jēdzienu. 2. Raksturot 3-4 gadus vecu bērnu sensoro attīstību tehnoloģiju mācību jomā, izmantojot dabas materiālus. 3. Veikt pētījumu par 3-4 gadus vecu bērnu sensorās pieredzes bagātināšanu tehnoloģiju mācību jomā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā autore analīzē teorētisko literatūru par pirmsskolas vecuma bērnu sensoro attīstību un sajūtu jēdzienu, raksturo pirmsskolas vecuma bērnu pētījuma kontekstā, kā arī raksturo tehnoloģiju mācību jomu pirmsskolas vecuma bērna sensorās attīstības sekmēšanai. Otrajā daļā autore veic empīriskā pētījuma par dabas materiālu izmantošanu sensorās pieredzes bagātināšanai 3 – 4 gadus veciem bērniem apkopojumu un analīzi. Autore apkopo bērnu izpētes rezultātus diagrammā un analizē iegūto informāciju. Autore apkopo un analizē sarunas ar pedagogiem par dabas materiālu izmantošanu tehnoloģiju mācību jomā 3 – 4 gadus veciem bērniem. Autore apraksta pedagoģiskā izmēģinājuma darbību. Kā rezultātā autore iegūst informāciju par 3 - 4 gadus vecu bērnu sensorās pieredzes bagātināšanu tehnoloģiju mācību jomā un izstrādā ieteikumus pedagogiem 3 – 4 gadus vecu bērnu sensorās pieredzes bagātināšanai. Bakalaura darbs izklāstīts kopumā 47 lappusēs, tajā iekļautas 3 tabulas, 8 attēli, 1 pielikums, darbā izmantoti 42 literatūras un citi informācijas avoti. The author of the bachelor thesis is Anna Dace Majore, the supervisior is Dagnija Vigule. The topic of the bachelor’s thesis is the sensory experience of 3 – 4 – year – old children in the field of technology learning. Research objective: to investigate the possibilities of enriching sensory experiences in the field of technology education. Tasks presented in the research: 1. Theoretically analyze the literature on sensory development, the concept of feelings. 2. Describing the sensory development of 3 – 4 – years – old children in the field of tehnology learning, using natural materials. 3. Conduct a study on the enrichment of the sensory experience of 3 – 4 – year – old children in the field of tehnology learning. The bachelor thesis consist of two parts. In the first part, the author analyzes the theoretical literature on the sensory development of preschool children and the concept of feelings, describes in the context of the study of preschool children, and also describes the field of teaching tehnology for promoting the sensory development of preschool children . In the second part, the author summerizes and analyzes empirical research on the use of natural materials to enrich the sensory experience of 3 – 4 – years – old children. The author summerizes the results of children’s research in a diagram and analyzes the obtained information. The author collects and analyzes conversations with educators about the use of natural materials in the field of technology education for 3 – 4 – year – old children. The author describes the operation of the pedagogical experiment. As a result, the author obtains information about enriching the sensory experience of 3 – 4 year – old children in the field of technology learning and develops recommendations for educators to enrich the sensory experience of 3 – 4 – year – old children. The bachelor thesis presented in a total 47 pages, it includes 3 tables, 8 pictures, 1 appendix, 42 literature and other sources of information are used in the thesis.