• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasakas matemātisko prasmju veidošanā 5-6 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-91041-Jukna_Kristine_kj17023.pdf (970.2Kb)
Author
Jukna, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījums ‘’Pasakas matemātisko priekšstatu veidošanā 5-6 gadus veciem bērniem’’. Darba autore Kristīne Jukna. Pētījuma mērķis- teorētiski un empīriski pētīt, kā pasaku izmantošana sekmē 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos. Pētījumā pirmajā daļā tiek analizēta un pētītas dažādu autoru, filozofu, psihologu un pedagogu atziņas par 5-6 gadus vecu bērnu attīstības periodu, par to kā veidojas matemātiskie priekšstati un kā pasakas ietekmētu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos. Empīriskajā daļā tiek aprakstīts pētījums, kurš sākas ar pētījuma metožu izvēli, pēc tam tiek izstrādāti kritēriji pēc kuriem vadīties veicot pētījumu. Pēc tam tiek veikta bērnu darbības analīz pēc izveidotajiem kritērijiem. Pētījuma beigās tiek apkopoti un analizēti rezultāti. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, tabulām (5), attēliem (15), secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta (36) , un pielikums (1). Darba apjoms 41.lpp.
 
The study ‘’Fairy-tales for developing mathematical concepts in 5-6 year old children’’. Author of the study Kristīne Jukna. Goal of the research-theoretically and empirically study how the use of fairy-tales facilitates development of mathematical concepts in 5-6 year old children. In the first part of the research insights of various authors, philosophers, psychologists and teachers about development of mathematical concepts by using fairy-tales in 5-6 year old children are being studied and analyzed. The empirical part consists of the description of the research, which starts with thechoosing of the research method, after that the criteria are developed according to which the research will be done. Then the analysis of the children’s performance is done using the developed criteria. At the end of the research results are being summarized and analyzed. The research consists of introduction, two chapters, tables (5), images (15), conclusions, bibliography (36) appendix (1) , volume of the work 41 pages.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61568
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV