SOCIĀLO PRASMJU ATTĪSTĪBA PIRMSSKOLĀ 3-4 GADUS VECIEM BĒRNIEM , IZMANTOJOT MONTESORI PRAKTISKĀS DZĪVES VINGRĀJUMUS
Автор
Pavļukeviča, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: “Sociālo prasmju attīstība pirmsskolā 3 – 4 gadus veciem bērniem, izmantojot Montesori praktiskās dzīves vingrinājumus”. Darba autore: Evita Pavļukeviča. Darba mērķis bija veikt teorētisko un praktisko pētījumu par 3 – 4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju attīstību pirmsskolā, izmantojot Marijas Montesori praktiskās dzīves vingrinājumus. Darba autore vēlējās noskaidrot vai šī alternatīvā izglītības metode ir pielietojama valsts pirmsskolas izglītības ietvaros, lai iegūtu pirmsskolas mācību programmā iekļautos sasniedzamos rezultātus sociālajā un pilsoniskajā jomā. Darbs sastāv no teorētiskās, praktiskās izpētes daļas un secinājumiem. Teorētiskajā daļā tika apskatīti jaunākie pētījumi, dažādu pedagogu un psihologu teorijas par bērna sociālo prasmju attīstību pirmsskolas vecumā, kā arī veikta literatūras izpēte, kurā aprakstīta Montesori pedagoģija un praktiskās dzīves vingrinājumi. Praktiskajā daļā autore veica izpēti 3 – 4 gadus vecu bērnu pirmsskolas grupā. Tika atlasīti 10 bērni no jaukta vecuma bērnu grupas un tiem piedāvāti Montesori praktiskās dzīves vingrinājumi ar mērķi sekmēt šo bērnu sociālo prasmju attīstību. Pētījuma rezultāti parādīja, ka Montesori praktiskās dzīves vingrinājumu izmantošana ir bijusi veiksmīga un sekmējusi bērnu sociālo prasmju attīstību, kā arī palīdzējusi adaptācijas procesā. The title of this diploma thesis: “Development of social skills in preschol for 3-4 year old children using montesori`s practical life activities”. Author of work: Evita Pavļukeviča. The purpose of this work was to conduct a theoretical and practical study on the development of social skills of 3-4-year- old children in preschool, using Maria Montessori's practical life exercises. The author of the work wanted to find out whether this alternative method of education is appliable in national guidlines on early childhood education, in order to achieve results given in preschool teaching programms on social and civil field. The work consists of theoretical part, practical research part and conclusions. In the theoretical part there were reviewed the latest researches, different theories of teachers and psychologists on development of preschool children's social skills, as well as reviewed the literature, which describes Montessori's pedagogy and practical life exercises. In the practical part the author did the research in a preschool group of 3-4- year- old children. There were selected 10 children from a mixed age group and to them were offered Montessori's paractical life exercises with the aim to promote these children's social slills. The results of the study showed that the use of Montessori's practical life exercises has been successful and contributed to the development of children's social skills as well as helped in the process of adaptation.