SADARBĪBAS PRASMJU VEICINĀŠANA PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNIEM AR AUTISKA SPEKTRA TRAUCĒJUMIEM
Author
Cīrule, Vendija Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir “Sadarbības prasmju veicināšana pirmsskolas vecuma bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, turpmāk (AST)”. Mērķis: pilnveidot sadarbības prasmes pirmsskolas vecuma bērniem ar AST. Pētījuma objekts: pirmsskolas vecuma (4 – 5 gadus) veci bērni ar AST. Pētījuma priekšmets: sadarbības prasmes bērniem ar AST. Hipotēze: bērna ar AST sadarbības prasmes pirmsskolas vecumā uzlabosies, ja: • bērns būs motivēts sadarboties • vecāki un pedagogi pieņems bērna individualitāti un atbalstīs grūtību pārvarēšanā • vecāki un pedagogi pastiprinās bērna vēlmi sadarboties Pētījuma metodes: 1. Teorētiskā metode: literatūras un avotu analīze par pētāmo priekšmetu. 2. Empīriskās: vecāku aptauja un pedagoģiskā novērošana, izmēģinājuma darbība, iegūto datu apkopojums un analīze. Rezultāts: Pētījuma laikā iegūti pozitīvi rezultāti un var secināt, ka izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Diplomdarbā ir 60 lapaspuses, 11 no tām ir pielikumi, 2 lapaspuses izmantotās literatūras saraksts. Atslēgas vārdi: bērni ar autiskā spektra traucējumiem, pirmsskolas vecums, sadarbība, sadarbības prasmes. The diploma thesis topic is "Fostering collaborative skills in preschool children with Autism Spectrum Disorder, further (ASD)". Purpose: to improve the collaborative skills of preschool children with ASD. The object of the research: preschool children aged (4 - 5 years) diagnosed with AST. The subject of the research: collaborative skills of children with ASD. The hypothesis is that the collaborative skills of a child with ASD will improve at preschool age if: • the child is motivated to cooperate • parents and teachers accept the child's individuality and support the child in overcoming difficulties • parents and teachers strengthen the child's desire to cooperate Research methods: 1. Theoretical method: analysis of the literature and other data on the researched subject. 2. Empirical method: a survey of parents and pedagogical observation, pilot activities, and analysis of the obtained data. Results: The hypothesis is confirmed by the confirmative results of the research done within the diploma thesis. The diploma thesis has 60 pages, of which 11 are attachments, 2 page list of sources of used literature and attachments. Keywords: children with autism spectrum disorders, preschool age, cooperation, cooperation skills.