Digitālo tehnoloģiju izmantošana vārdu krājuma precizēšanai 2. – 3. klašu skolēniem ar fonemātiskajiem traucējumiem
Author
Pelēce, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Digitālo tehnoloģiju izmantošana vārdu krājuma precizēšanai 2. – 3. klases skolēniem ar fonemātiskajiem traucējumiem” aktualitāte ir liels esošais skolēnu skaits ar fonemātiskajiem traucējumiem, kas ir par iemeslu bieži sastopamām kļūdām pareizā īso-garo patskaņu un balsīgo-nebalsīgo līdzskaņu saklausīšanā, kas ietekmē vārdu krājuma precizitāti. Turklāt Eiropas logopēdu asociācijas 2021. gada aktuālā tēma bija teleprakse un digitālās tehnoloģijas, kas apstiprina šī temata aktualitāti, lai izmantotu digitālās tehnoloģijas korekcijas darbā logopēdijas nodarbībās. Pētījuma mērķis: analizēt zinātnisko literatūru un veikt koriģējoši attīstošo darbību vārdu krājuma precizēšanai 2. – 3. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem, izmantojot digitālās tehnoloģijas. Pētījuma uzdevumi: analizēt teorētisko literatūru, veikt koriģējoši attīstošo darbību, apkopot pētījuma rezultātus, nobeigumā izdarīt secinājumus. Rezultāti: veicot zinātniskās literatūras analīzi, realizējot koriģējoši attīstošo darbību un iegūstot datus atkārtotajā skolēnu fonemātiskās uztveres izpētes laikā, tiek pierādīts, ka, izmantojot digitālās tehnoloģijas korekcijas darbā, kas papildina didaktisko materiālu lietošanu, vārdu krājuma precizēšana 2. – 3. klases skolēniem ar fonemātiskajiem traucējumiem ir sekmīga. Darba apjoms: 56 lpp, 1 attēls, 4 tabulas, 19 pielikumi. The diploma work “The use of digital technologies for vocabulary accuracy in phonemically impaired students in grades 2 – 3” is concerned with the large number of phonemically impaired pupils, which is the cause of common errors in the correct hearing of short-long vowels and voiced-voiceless consonants, affecting the accuracy of vocabulary. In addition, the European Speech Therapy Association's current topic for 2021 was telepractice and digital technology, which confirms the relevance of this topic for the use of digital technology in remedial work in speech therapy classes. The aim of the study: to analyse the scientific literature and to carry out a corrective developmental activity to clarify the vocabulary of pupils with phonemic disorders in grades 2 – 3 using digital technologies. The objectives of the study: to analyse the theoretical literature, to carry out a corrective developmental activity, to summarise the results of the study, to draw conclusions at the end. Results: the analysis of the scientific literature, the implementation of the corrective developmental activity and the data obtained during the repeated study of the phonemic perception of pupils show that the use of digital technologies in the corrective work, which complements the use of didactic materials, is successful in clarifying the vocabulary of pupils with phonemic disorders in grades 2 – 3. The paper is 56 pages, 1 figure, 4 tables, 19 annexes.