Fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 5-6 gadus veciem bērniem
Autor
Mihejeva, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba temats. “Fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšana 5-6 gadus veciem bērniem” Darba autore: Diāna Mihejeva Zinātniskā vadītajā: Lektore, Mg. paed. Ilze Vilka Darba mērķis. Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt didaktisko rotaļu un spēļu izmantošanas iespējas logopēdijas nodarbībās fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā. Hipotēze: Fonētiski fonemātiskie traucējumi samazināsies, ja logopēds korekcijas darbā: 1.ievēro bērna attīstības likumsakarības, kas ir saistītas ar to, cik lielā mērā pieaugušais spēj mijiedarboties ar bērnu; 2.ņem vērā katra bērna spējas, prasmes un iepriekšējo pieredzi; 3.tiks piedāvātas un aktīvi izmantotas atbilstošas didaktiskās rotaļas un spēles. Pētījuma uzdevumi: 1.Izpētīt un analizēt teorētisko literatūru par bērnu attīstības likumībām veselumā. 2.Raksturot fonētiski fonemātisko traucējumu izpausmju daudzveidību. 3.Skaidrot rotaļu un spēļu nozīmi fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 4.Īstenot koriģējoši attīstošo darbību fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā 5.Analizēt un skaidrot pētījumā iegūtos rezultātus. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā: Literatūras izpēte un analīze problēmas kontekstā. 2.Empīriskās metodes: •Pedagoģiskais novērojums; •Bērnu runas logopēdiskā izpēte •Pedagoģiski logopēdiskā eksperimentālā darbība; •Pētījumā iegūto datu matemātiskā apstrāde Theme of diploma: "Phonemic-phonics reduction for 5–6-year-olds" Author of work: Diāna Mihejeva Scientific adviser: Lectore:, Mg. paed. Ilze Vilka Aim of the research: To theoretically investigate and practically test the use of didactic play and games in speech therapy classes to reduce phonetic-phonemic disorders. Hypothesis: Phonemic disorders will decrease if the speech therapist corrects: 1. respect the patterns of child development, which are related to the extent to which the adult can interact with the child. 2. considers the abilities, skills, and previous experiences of each child. 3. appropriate didactic play and games will be offered and actively used. Tasks: 1. study and analyse the theoretical literature on the laws of child development as a whole. 2. describe the variety of manifestations of phonetic-phonemic disorders. 3. explain the role of play and games in reducing phonemic disorders 4. to implement remedial developmental activities to reduce phonetic-phonemic disorders 5. analyse and explain the results of the study. Research methodology: 1.Theoretical: Literature research and analysis in the context of the problem. 2.Empirical methods •Pedagogical observation. •Speech therapy research •Pedagogical-speech therapy experimental activity. •Mathematical processing of the data obtained in the study