Pasaku izmantošana vārdu krājumu paplašināšanai skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā
Автор
Roķe, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba autore: Kristīne Roķe. Diplomdarba vadītāja: Dr. paed., prof. Sarmīte Tūbele. Diplomdarba tēma: pasaku izmantošana vārdu krājumu paplašināšanai skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā. Diplomdarba mērķis: teorētiski un praktiski analizēt un pētīt pasaku ietekmi uz vārdu krājumu paplašināšanu skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Diplomdarba teorētiskā daļa: analizēta zinātniskā literatūra par skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem, valodas attīstības specifiku, pasaku jēdziens un iedalījums, vārdu krājums un tā nozīme, metodiskie ieteikumi vārdu krājuma paplašināšanā. Pētījums balstīts uz S. Tūbeles, A. Šteinbergas, I. Freimaņa, S. Liepiņas, T. Zeiferta, J. Osmaņa, P. Šmita, V. Batņas, I. Gēbeles atziņām. Diplomdarba empīriskā daļa: analizēta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un veikta iegūto rezultātu analīze. Diplomdarba struktūra: darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām ar apakšnodaļām, nobeiguma un secinājumiem, 69 izmantotās literatūras saraksta un avotiem, satur 123 lapas, 7 pielikumus, 16 attēlus un 4 tabulas. Diplomdarba praktiskā daļa veikta X pamatskolā – attīstības centrs. Iegūtie rezultāti apkopoti un analizēti 16 attēlos. Atslēgvārdi: skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā, valodas attīstības specifika, pasakas, vārdu krājums. Author of the diploma thesis: Kristīne Roķe. Supervisor: Dr. paed., prof. Sarmīte Tūbele. Theme of the thesis: expansion of vocabulary by using fairy tales for students with mental disorders in primary school. The aim of the diploma thesis: theoretically and practically analyze and study the effect of the fairy tale on expanding the vocabulary of students with mental disorders. The theoretical part of the diploma thesis: analyzed scientific literature of students with mental disorders, specifics of language development, concept and classification of fairy tales, vocabulary and its meaning, methodological recommendations for vocabulary expansion. The research is based on the findings of S. Tūbeles, A. Šteinbergas, I. Freimaņa, S. Liepiņas, T. Zeiferta, J. Osmaņa, P. Šmita, V. Batņas, I. Gēbeles. The empirical part of the diploma thesis: the pedagogical trial activity and the results of it were analyzed. The structure of the thesis: the thesis consists of an introduction, 3 chapters with subsections, conclusion and conclusions, 69 lists of used literature and sources, contains 123 pages, 7 appendices, 16 pictures and 4 tables. The practical part of the diploma thesis was done in X elementary school – development center. The obtained results are summarized and analyzed in 16 images. Keywords: students with mental development disorders in primary school, specifics of language development, fairy tales, vocabulary.