Koriģējoši attīstošā darbība stāstītprasmes sekmēšanā 6-7 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Author
Benjava, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēmas “Koriģējoši attīstošā darbība stāstītprasmes sekmēšanā 6-7 gadus veciem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību” mērķis ir teorētiski pētīt stāstītprsmes sekmēšanas iespējas 6-7gadus veciem bērniem un pētīt izstrādāto didaktisko materiālu iespējas koriģējoši attīstošajā darbībā bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, balstoties uz ekspertu izvērtējumiem. Diplomdarba teorētiskajā daļā darba autore analizē teorētisko literatūru par 6-7 gadus vecu bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību stāstītprasmes attīstības sekmēšanu koriģējoši attīstošajā darbībā. Diplomdarba empīriskajā daļā tiek izmantota ekspertatzinuma metode, lai izvērtētu didaktisko materiālu kopas efektivitāti stāstītprasmes sekmēšanai koriģējoši attīstošajā darbībā bērniem ar valodas sitēmas nepietiekamu attīstību. Espertatu izvērtējumi apstiprina darba hipotēzi, ka autores izstrādātie didaktiskie materiāli ir efektīvi stāstītprasmes sekmēšanā koriģējoši attīstošajā darbībā bērniem ar valodas sistēmas nepietikamu attīstību. Atslēgvārdi: 6-7 gadus veci bērni, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, stāstītprasmes sekmēšana, koriģējoši attīstošā darbībā, didaktiskie materiāli. The aim of the diploma paper ‘’Corrective development activity for promotion of storytelling skills in 6-7 year old children with insufficient development of language system’’ is to theoretically research storytelling promotion opportunities in 6-7 year old children and also to research the children with insufficient development of language system based on expert judgements. In the theoretical part of the diploma paper the author analyses theoretical literature on promotion of storytelling development skills in 6– 7 year old children with insufficient development of language system. In the empirical part of the diploma paper, the expert opinion method is applied to evaluate the set of didactic aid efficiency for the promotion of storytelling in the corrective development activity for children with insufficient development of language system. Expert evaluations confirm the hypothesis of the work that the author’s elaborated didactic materials are effective for the promotion of storytelling in the corrective development activity for children with insufficient development of language system. The research results confirm the work hypothesis that the author’s elaborated educational aids contribute to the storytelling skills in the corrective development activity for children with insufficient development of language system. The key words: 6- 7 year old children, insufficient development of language system, promotion of storytelling, in the corrective development activity, didactic aids.