Darbs ar tekstilmateriāliem dizainā un tehnoloģijās 3.klasē
Author
Damberga, Mairita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Darbs ar tekstilmateriāliem dizainā un tehnoloģijās 3.klasē” mērķis izstrādāt mācību saturu tēmai “Darbs ar tekstilmateriāliem dizainā un tehnoloģijās 3.klasē” un aprobēt praksē. Pētījums sastāv no trim nodaļām. Pirmajā sniegts teorētiskais pamatojums mācību satura veidošanai dizainā un tehnoloģijās, īpaši akcentēta tēma “Darbs ar tekstilmateriāliem”, kuras ietvaros apkopota informācija par vilnu un tās ieguvi, kas ļauj veidot integrētu mācību saturu, kā arī par filcēšanu un izšūšanu. Otrajā nodaļā sniegts pārskats par izstrādāto tematisko plānu tēmas “Darbs ar tekstilmateriāliem” ietvaros, bet trešajā – pārskats par veikto aprobāciju. Noslēgumā formulēta atbilde uz pētījuma jautājumu “kādi nosacījumi jāievēro, veidojot mācību saturu dizainā un tehnoloģijās 3.klasē, mācību tēmai “Darbs ar tekstilmateriāliem”?”. Metožu izvēlē uzsvars liekams uz bērnu praktisko, radošo darbību integrētā procesā, kas ļauj nodrošināt starppriekšmetu saiknes ar dabaszinībām un sociālajām zinībām. Darbu var izmantot studenti, kā arī dizaina un tehnoloģiju skolotāji kā metodisko materiālu. Diplomdarba apjoms: 75 lpp., 31 attēli, 7 tabulas, 63 literatūras vienības, 17 pielikumi. Atslēgas vārdi: dizains un tehnoloģijas, darbs ar tekstilmateriāliem, sākumskola, filcēšana, izšūšana The final objective of the diploma work "Working with Textiles in Design and Technology in Grade 3" is to develop the teaching content for the topic "Working with Textiles in Design and Technology in Grade 3" and to test it in practice. The study consists of three chapters. The first describes the theoretical basis for the creation of learning content in Design and Technology, the topic "Working with Textiles" is explored more in-depth, including information about wool and its extraction, which allows the creation of integrated learning content, as well as about felting and embroidery. The second chapter provides an overview of the developed thematic plan within the framework of the theme “Working with Textiles”, and the third chapter gives a summary of the carried - out approbation. In the end is answered the research question “what conditions to take into consideration when creating the learning content in Design and Technology for Grade 3 students in the learning topic “Working with Textiles”?”. In the choice of methods, the most emphasis is on the practical, creative activity of children in an integrated process, which allows to ensure inter - subject connections with natural sciences and social sciences. The work can be used by students as well as Design and Technology teachers as methodological material. Volume of the thesis: 75 pages, 31 images, 7 tables, 63 literature units, 17 appendices. Keywords: Design and Technologies, working with Textiles, elementary school, felting, embroidery