Vecāku atbildība pamatskolas izglītībā Latvijā
Author
Gudkova, Solveiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiris, Kaspars
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma: “Vecāku atbildība pamatskolas izglītībā” šobrīd ir ļoti aktuāla problēma, ievērojot skolēnu nepiemēroto rīcību mācību iestādēs. Pedagogi bieži sūdzas par emocionālo un fizisko vardarbību no skolēnu un vecāku puses. Presē aizvien biežāk tiek atspoguļoti starpgadījumi, kuros skolotāji cietuši no vardarbības. Maģistra darba pētījuma jautājums: kāda ir vecāku atbildība pamatskolas izglītībā Latvijā. Lai rastu atbildes uz šo jautājumu, tika veikta anketēšana, kuru analizējot tās tika meklētas. Vecāku atbildība ir subjektīvs jēdziens, kura nozīme katrai izglītības iestādei var atšķirties, gan atbilstoši izstrādātajiem skolas iekšējiem normatīvajiem aktiem, gan atkarībā no izglītības iestādes modeļa un iesaistītajiem vecākiem. Anketas aizpildīja x skolas 15 pedagogi, 80 skolēni un 12 vecāki. Darbs sastāv no četrām nodaļām un tajā ir deviņpadsmit attēli. Atslēgas vārdi: vecāku un izglītības iestādes sadarbības modelis, vecāku atbildība, vecāku pienākumi, izglītības likums. Master's thesis theme: “Parental responsibility in elementary school’s education”, as there is currently a problem, inappropriate behaviour of pupils in educational institutions. Educators often complain of emotional and physical abuse from pupils and also parents. As well as incidents emerge in the press, with teachers suffering abuse. Question of the Master's thesis study: What is the parental responsibility in elementary school education in Latvia. In order to find answers to this question, a questionnaire was carried out, after which an analysis had come to conclusion: Parental responsibility is a subjective concept, the meaning of which may vary for each educational institution according to the internal laws and regulations of the school developed and the developed parent and educational institution cooperation model. X School 15 educators and 80 pupils and 12 parents were asked. The work consists of four chapters. There are nineteen pictures in this paper Keywords: model of parental and educational cooperation, parental responsibility, parental responsibilities, education law.