Kārļa Skalbes pasaku iepazīšanas iespējas 11.klasē: muzejpedagoģiskā nodarbība
Автор
Ķēniņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats ir “Kārļa Skalbes pasaku iepazīšanas iespējas 11.klasē: muzejpedagoģiska nodarbība”. Diplomandes darba mērķis ir muzejpedagoģiskās nodarbības izstrāde, kas rosinātu 11.klases skolēnus iepazīt Kārļa Skalbes pasakas un aktualizēt to estētiskās un ētiskās vērtības. Diplomdarbs sastāv no ievada, trīs nodaļām un piecām apakšnodaļām, secinājumiem, pateicībām, izmantotās literatūras un avotu saraksta un pielikumiem. Diplomdarba pirmajā nodaļā ar trīs apakšnodaļām ir sniegts ieskats Kārļa Skalbes personībā, daiļradē un literārajās pasakās. Otrajā nodaļa pētītas jauniešu vecumposma īpatnības. Trešajā nodaļā ar divām apakšnodaļām raksturotas muzejpedagoģiskas nodarbības iespējas un aktualitāte, izstrādāta muzejpedagoģiska nodarbība Kārļa Skalbes pasaku iepazīšanai 11.klasē un izvērtēta skolotājas un skolēnu sadarbība. Muzejpedagoģiskās nodarbības efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā, izdarīti un apkopoti secinājumi. Diplomdarba teorētiskā un praktiskā daļa izstrādāta patstāvīgi un iesakāma latviešu valodas un literatūras skolotājiem un citiem interesentiem. The subject of this theses is ‘Opportunities to get to know Karlis Skalbe fairy tales in 11th grade. Lesson in Museum Pedagogy.’ The aim of the thesis is to develop a lesson for learning in the museum which would encourage students to get to know Karlis Skalbe fairy tales and to raise the question of aesthetic and ethical values in them. The theses are composed of introduction, three chapters and five subchapters, conclusions, acknowledgements, references, and appendix. In the first chapter and three subchapters of the theses the insight in Karlis Skalbe personality, work and literary fairy tales is provided. Further on, in the second chapter the specific characteristics of student’s age group are researched. Finally, the third chapter and its two subchapters include the description of the opportunities and relevance of the museum pedagogy, and to get to know Karlis Skalbe fairy tales in 11th grade a lesson in museum pedagogy has been developed as well as the assessment of teacher’s and students’ collaboration. The efficiency of a lesson in museum pedagogy has been examined during a pedagogical trial, conclusions have been made and gathered. The research and theoretical part of this theses has been developed independently and is recommended for Latvian language and literature teachers and other enthusiasts.