Individuālais un individualizētais atbalsts dabaszinību apguvē mazākumtautību skolēniem ceturtajā klasē – imigrantiem, reemigrējušiem izglītojamiem un tiem, kas neprot latviešu valodu
Author
Mīlbrete-Kruglauža, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Individuālā un individualizētā pieeja dabaszinību apguvē skolēniem imigrantiem 4. klasē” mērķis ir individuālās un individualizētās pieejas izmantošana dabaszinībās 4. klases skolēniem imigrantiem, kuriem latviešu valoda nav apgūta pietiekamā līmenī, un kas palīdzētu skolēniem dabaszinību mācību satura un latviešu valodas apguvē. Teorētiskajā daļā analizēts bilingvisms un multilingvisms izglītībā. CLIL pieejas izmantošana mācību procesā. Noskaidrotas vieglās un vienkāršās valodas izmantošana mācību materiālu izveidē. Analizētas individuālā un individualizētā pieeja izglītojamā kompetenču attīstībai, kā nozīmīgs didaktiski psiholoģiski pedagoģisks princips. Praktiskajā daļā izstrādāti mācību stundu plāni dabaszinībām 4. klasei un pasākumi skolēniem imigrantiem, realizējot individuālu un individualizētu pieeju. Atslēgas vārdi: dabaszinības, individuāla pieeja, individualizēta pieeja, skolēni imigranti. The aim of the dissertation "Individual and Individualized Approach to Science Learning for Immigrant Students in Grade 4" is to use individual and individualized approach to science learning for immigrant students in Grade 4 who have not mastered Latvian language at a sufficient level and to help them in learning the science curriculum and Latvian language. The theoretical part analyses bilingualism and multilingualism in education. The use of the CLIL approach in the teaching process. The use of easy and simple language in the development of teaching materials. Individual and individualized approach to the development of learner's competences as an important didactic-psychological-pedagogical principle is analysed. In the practical part, lesson plans for science for grade 4 and activities for immigrant pupils are developed, realizing the individual and individualized approach. Keywords: science, individual approach, individualised approach, immigrant pupils.