Runas attīstības sekmēšana rotaļās un vingrinājumos vecākā pirmsskolas vecuma bilingvāli runājošiem bērniem
Autor
Ceriņa, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Larisa Ceriņa Darba zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Ilze Vilka Darba nosaukums: Runas attīstības sekmēšana rotaļās un vingrinājumos vecākā pirmsskolas vecuma bilingvāli runājošiem bērniem. Pētījumā mērķis: Izzināt bērnu valodas attīstības iespējas 5 - 6 gadu vecumā bilingvāli runājošiem bērniem. Darba teorētiskā daļa balstās uz pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras apskati par motorikas ietekmi uz bērna valodas attīstību, dažādu laiku un valstu autoru, tostarp Ž. Piaže, M. Montesori, I. Elnebijas un citu autoru atziņām par motorikas un valodas attīstības saistību. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, bērnu novērošana un piedāvāti uzdevumi. Iegūtā informācija tika apkopota, izpētīta un analizēta. Darba apjoms: 43 lpp., 6 tabulas, 6 attēli, 51 literatūras un citu avotu vienības, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: 5 – 6 gadīgs bērns, sīkās motorikas attīstība, runas attīstība. Title of work: Promoting Speech Development in Games and Exercises for Bilingual Children of Older Preschool Age. Author: Larisa Ceriņa Scientific supervisor: Ilze Vilka The aim of research: Explore language development opportunities for bilingual-speaking children aged 5-6. The theoretical part of the work is based on a review of pedagogical and psychological literature about the motor skills influence on the development of child language, and review of various different periods of times and nationalities authors (J. Piaget, M. Montessori, I. Elnebija, etc.) observations about connection between language development and motor skills development. The practical part of the research is observation of children, pedagogical trial activity and proposed tasks. The information obtained from the research was collected, studied and analysed. Amount of the work: 43 pages, 6 tables, 6 pictures, 51 units of literature and other information sources, 3 attachments. Key words: 5 - 6 year old child, motor skills development, speaking skills development.