Muzikālo rotaļu izmantošana jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Biezbārde, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbu izstrādāja Evita Biezbārde par tēmu – “Muzikālo rotaļu izmantošana jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācijas veicināšanā pirmsskolas izglītības iestādē” Adaptācijas process pirmsskolas izglītības iestādē ir ļoti svarīgs, jo tā ir bērna pirmā saskare ar izglītības iestādi, jo veiksmīgāks būs pats šis process, jo atvērtāks, dzīvespriecīgāks kļūs bērns, spējīgs izzināt un apgūt ko jaunu. Tā kā adaptācija daudziem bērniem sagādā lielu emocionālo spriedzi, tad nepieciešams meklēt veidus, kā bērniem šo procesu padarīt vieglāku un mazāk traumējošu. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski noskaidrot kā muzikālās rotaļas ietekmē adaptācijas procesu. Pētījumā izanalizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, apkopotas tādu autoru, kā Dž. Boulbija, D. Lieģenieces, D. Dzintares, A. Keinigas, V. Batņas, A. Līdumas, B. Brices, G. Germanavičienes un citu autoru atziņas par adaptāciju un mūzikas nozīmību bērna attīstības un emocionālās labsajūtas veicināšanā. Pētījuma empīriskajā daļā tabulās, skaitļos un diagrammās attēloti novērojuma rezultāti, kas apliecina, ka muzikālo rotaļu iekļaušana ikdienas pedagoģiskajā procesā nesušas pozitīvu rezultātu, ir vērojams ievērojams progress. Muzikālās rotaļas ne tikai uzlabojušas bērnu emocionālo labsajūtu, bet veicinājušas arī saskarsmes spējas. Darba apjoms ir 44 lappuses, iekļaujot arī pielikumus. Pētījuma dati ietverti 3 tabulās un 3 attēlos. Izmantots 31 literatūras avots. Atslēgvārdi : Adaptācija, mūzika, rotaļa, muzikālā rotaļa, agrīnā bērnība The qualification work was developed by Evita Biezbarde on the theme “Use of music to promote adaptation of younger pre-school children in pre-school education” The adaptation process in pre-primary education is very important because it is the child's first contact with the educational institution, the more successful the process itself will be, the more open, vibrant the child will become, able to research and learn something new. Because adaptation brings a lot of emotional strain to many children, it's necessary to look for ways to make the process easier and less traumatic for children. The aim of the study is to find out theoretically and practically how musical games influence the adaptation process. The study analyzes pedagogical and psychological literature, summarizes authors like J. Bowlby, D. Liegeniece, D. Dzintares, A. Keynig, V. Batna, A. Liduma, B. Brice, G. Germanaviciene and other authors knowledge of adaptation and the importance of music in promoting a child's development and emotional wellbeing. The empirical part of the study presents the results of the observation in tables, figures and charts, demonstrating that the inclusion of musical gamess in the daily pedagogical process has yielded positive results. Musical games have not only improved children's emotional wellbeing, but have also contributed to their ability to communicate. The amount of work is 44 pages, including an annex. Study data are included in 3 tables and 3 figures. 31 sources of literature have been used. Keywords: Adaptation, music, games, musical games, early childhood