4-5 gadīgu bērnu pilsoniskās līdzdalības veicināšana valsts svētku svinēšanā pirmsskolā
Author
Liepkaula, Rigonda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir “4 – 5 gadīgu bērnu pilsoniskās līdzdalības veicināšana valsts svētku svinēšanā pirmsskolā”. Pētījuma darba autore ir Rigonda Liepkaula. Pētījuma mērķis ir pētīt 4 – 5 gadīgu bērnu pilsoniskās līdzdalības veicināšanas paņēmienus pirmsskolas izglītības iestādē. Teorētiskajā daļā tika apsrakstītas un analizētas bērnu pilsoniskās līdzdalības sekmēšanas veidi un apguve, pilsoniskās līdzdalības jēdzienu skaidrojumi un kritēriju, rādītaju izstrāde, kā arī mūsdienu izglītības sistēmas raksturojums pirmsskolā. Pētījuma empīriskajā daļā tiek izmantota bērnu novērošanas, pedagoģiskā izmēģinājuma darbības, kā arī pārrunas ar bērnu vecākiem metodes. Pētījums notiek Bauskas “X” pirmsskolas izglītības iestādē. Tajā piedalās 12 vidējā pirmsskolas vecuma bērni. Pētījums ilgst 2 mēnešus (oktobri un novembri). Pētījumā apstiprinājās, ka 4 – 5 gadīgu bērnu pilsoniskās līdzdalības veicināšana valsts svētku pasākumu svinēšanā būs sekmīgāka, ja skolotājs pats iesaistīsies valsts svētku svinēšanas norisē, nodrošinās bērnu vecumposmam atbilstošu pilsoniskās līdzdalības veicinošu mācību procesu un vidi, sekmēs ikkatra bērna pozitīvas emocijas un pašpieredzi. Pētījuma atslēgas vārdi ir pilsoniskā līdzdalība, demokrātiskums, patriotisms, aktīvs dalībnieks, pozitīvas emocijas, pozitīva pašpieredze un intereses sekmēšana. Pētījums sastāv no 49 lapām, 3 tabulām, 15 attēliem un 34 literatūras avotiem. The topic of the qualification work is “Promoting the civic participation of 4-5-year-olds in celebrating public holidays in preschool.” The author of the research work is Rigonda Liepkaula. The aim of the research is to study the methods of promoting the civic participation of 4 – 5 years old children in a preschool educational institution. The theoretical part described and analyzed ways of promoting children’s civic participation and learning, explanations of the concepts of civic participation and the development of criteria, indicators, as well as the characteristics of the modern education system in preschool. The empirical part of the research uses the methods of child observation, pedagogical trial activities, as well as discussion with the children’s parents. The research takes place in Bauskas “X” pre – school educational institution. 12 children or middle preschool age participate in it. The study lasts 2 months (October and November). The study confirmed that the promotion of civic participation of 4 – 5 years old children in the celebration of public holidays will be more successful if the teacher himself gets involved in the celebration of the public holiday, provides a teaching process and environment that promotes civic participation appropriate for the age of the children, promotes positive emotions and self – experience of each child. The key words of the study are civic participation, democracy, patriotism, active participant, positive emotions, positive self – experience and promotion of interest. The research consists of 49 pages, 3 tables, 15 images and 43 literature sources.