4 gadīgo bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās nodarbībās dabā pirmsskolā
Author
Zemīte, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Kristīne Zemīte Temats: 4 gadīgo bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās nodarbībās dabā pirmsskolā. Mērķis: Analizēt pedagoģisko literatūru, pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā pētīt 4 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos nodarbībās dabā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas, iekļautas 6 tabulas, 7 attēli, 1 pielikums, izmantotā literatūra. Teorētiskajā daļā analizēti vairāku autoru kā arī kompetenču pieejas uzskati par dabas nozīmīgu bērnu attīstībā pirmsskolā, vidējā vecumposma bērnu attīstības raksturojums un matemātisko priekšstatu veidošanās. Empīriskajā daļā veikts pētījums par matemātisko priekšstatu veidošanos nodarbībās dabā pirmsskolā, pedagogu attieksmi par nodarbībām dabā. Pamatojoties uz veiktajiem pētījumiem, var secināt, ka vislielākā nepieciešamība izzināt dabu un tās procesus ir tieši līdz skolas vecumam un daudz vieglāk zināšanas var apgūt praktiski darbojoties. Daba ir labs skolotājs, tajā bērns redz, dzird, satausta un saosta reālus objektus un tādēļ viņam rodas pilnīgākas zināšanas. Nodarbības dabā vienmēr ir radošākas jo tās ietver plašākas iespējas nekā nodarbības telpās. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām, kurās ietvertas vairākas apakšnodaļas, darba apjoms sastāda 42 lpp Atslēgas vārdi: Atslēgas vārdi: nodarbības dabā, matemātiskie priekšstati, matemātika, daba. Author of the qualification work: Kristīne Zemīte Topic: Formation of 4-year-old children's mathematical concepts in nature lessons in preschool. Purpose: Analyzing pedagogical literature and in pedagogical pilot activity investigate 4-year-old preschool children mathematical concepts formation in outdoor learning. Qualification work consists of theoretical and empirical parts, 6 tables, 7 pictures, 1 appendix, used literature. Theoretical part analyzes views of several authors about nature importance in the preschool learning, formation of mathematical ideas, children development characteristics. Empirical part, a study is conducted on the formation of mathematical ideas in preschool outdoor lessons, the pedagogues attitude towards nature lessons. Nature is a good teacher, child sees, hears, touches and smells real objects in it, he acquires more complete knowledge, and it is much easier to gain knowledge by doing practical work. Outdoor lessons are always more creative than indoor because of wider possibilities. Qualification thesis consists of 2 parts, which include several subsections, the volume of the thesis is 42 pages. Key words: lessons in nature, mathematical concepts, mathematics, nature.