Lomu rotaļa sociālo prasmju veicināšanai 3 – 4 gadus veciem bērniem.
Author
Runce, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Inese Runce Kvalifikācijas darba temats: Lomu rotaļa sociālo prasmju veicināšanai 3 – 4 gadus veciem bērniem. Mērķis: pētīt un analizēt bērnu sociālo prasmju uzlabojumus, izmantojot lomu rotaļas, analizējot teoriju un darbojoties praktiski. Darba teorētiskajā daļā autore izpēta psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par sociālo prasmju būtību, rotaļu veidiem, 3-4 gadus vecu bērnu attīstību un lomu rotaļas nozīmīgumu sociālo prasmju veicināšanā. Darba empīriskajā daļā autore izvēlas un skaidro izvēlētās pētījuma metodes, analizē iegūtos datus un veic pedagoģisko darbu ar izvēlētajiem grupas bērniem. Secinājumi: Šajā kvalifikācijas darbā autore raksturoja lomu rotaļas nozīmi 3-4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanā. Autore atklāja sociālo prasmju līmeni 3-4 gadus vecu bērnu grupā, veica pedagoģisko darbu, analizēja anketās iegūtos datus un salīdzināja novērošanas rezultātus. Autore secina, ka izspēlējot dažādus sižetus, bērnam nav nepieciešama uzspēlēta vide, pieaugušā kontrole, vai sarežģīts spēles motīvs, jo bērnam pietiek ar savu iztēli, lai pārstrādātu savu iegūto pieredzi un atainotu to dažādos sižetos. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, sadarbība, lomu rotaļas, veicināšana, 3-4 gadus veci bērni. Kvalifikācijas darba struktūra: kvalifikācijas darba apjoms ir 39 lapas, tajā iekļauti 10 attēli, 2 tabulas. Darbā analizētas 22 bibliogrāfiskā saraksta vienības. The Author: Inese Runce Theme: Social skill development in role play activities for 3-4year old children Aim of research: to analyze the social skill improvement using role play, analyze theory and do practical work. Key words: social skills, cooperation, role play, promotion, 3-4 year old children. Structure of the work: The qualification work is presented in 39 pages with two tables, 10 images. 22 sources of information were used in the work. In the theoretical part of this work being studied psychological and pedagogical literature of social skills, types of play, the development of 3-4year old children and social skill importance. In the empirical part of the work, the author chooses and explains the selected research methods, analyzes the obtained data and carries out pedagogical work with the selected groups of children. Conclusions: The author concludes that when playing out different stories, the child does not need a simulated environment, adult control, or a complex game motive, because the child has his own imagination to process his acquired experience reflect it in various stories.