Paņēmieni 4-5 gadus veciem bērniem matemātikas apguves aktivizēšanai kompetenču pieejā mācību saturā
Autor
Bulla, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Mārīte Bulla Kvalifikācijas darba tēma: Paņēmieni 4-5 gadus veciem bērniem matemātikas apguves aktivizēšanai kompetenču pieejā mācību saturā. Pētījuma mērķis: Pētīt paņēmienus matemātikas aktualizēšanai 4-5 gadus veciem bērniem kompetenču pieejā mācību saturā. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un pedagoģijas psiholoģijas literatūru par matemātikas mācību saturu, metodēm un paņēmieniem matemātikā; 2.Atlasīt metodiskos paņēmienus matemātikas prasmju apguves aktivizēšanai pirmsskolā; 3.Veikt izmēģinājuma darbību pirmsskolas bērnu matemātisko prasmju attīstībai; 4.Noskaidrot kādi ir paņēmieni, lai aktivizētu matemātikas apguvi kompetenču balstītā pieejā; 5.Apkopot ieteikumus 4-5 gadus vecu bērnu matemātikas apguvei. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek sniegtas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par 4 - 5 gadus vecu bērnu psiholoģisko attīstību, matemātiskajiem priekšmetiem, metodēm. Empīriskajā daļā ir aprakstītas pētījuma organizācijas, metodes raksturojums, bērnu īss raksturojums, bērnu izvērtējums, izmēģinājumu darbības ar piemeklētajiem paņēmieniem un datu analīze. Darba apjoms 48 lapas puses , 5 pielikumi, 12 attēli, 32 literatūras avoti. Author of the work: Marite Bulla Theme of the qualification paper: Techniques for activating mathematical learning for 4-5 year olds in a competency approach in learning content. The aim of the research: To study techniques for updating mathematics for children aged 4-5 years in the competence approach to learning content. Research tasks: 1.To analyse the literature of pedagogy and pedagogy psychology on the content, methods and techniques of mathematics teaching; 2.Select methodological techniques for activating the acquisition of mathematics skills in preschool; 3.To carry out a pilot activity for the development of mathematical skills of preschool children; 4.To find out what are the techniques to activate the learning of mathematics in a competencebased approach; 5.Compile recommendations for learning mathematics for children aged 4-5 years. The work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, theoretical insights of educators and psychologists are given about the psychological development, mathematical subjects, methods of children 4 - 5 years old. The empirical part describes the organizations of the study, the characteristics of the method, a brief description of the children, the evaluation of children, the experimental activities with the chosen techniques and the analysis of the data. Work volume 48 pages, 5 appendices, 12 pictures, 32 literature sources. Key words: Techniques, formation of mathematical preconceptions, actualization of mathematics, mathematics, methods.