5 – 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot sižeta lomu rotaļas
Autor
Barisa, Zinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore: Zinta Barisa. Darba tēma: “ 5 – 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot sižeta lomu rotaļas’’. Darba mērķi: izzināt, kā sekmēt 5-6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanu, izmantojot sižeta lomu rotaļas. Darba uzdevums: kā sižeta lomu rotaļas sekmē 5-6 gadus vecu bērnu sociālās prasmes? Teorētiskā daļa: tiek pētītas, analizētas psiholoģiskās un pedagoģiskās atziņas par sociālo prasmju apgūšanas vajadzību 5 -6 gadus veciem bērniem, kā arī tās iespēju pilnveidot ar sižetu lomu palīdzību.. Analizēti pēdējo gadu pētījumi šajā jomā Latvijā un ārzemēs, īpaša uzmanība pievērsta Skola2030 metodisko materiālu analīzei. Empīriskajā daļa: izstrādāti kritēriji sociālo prasmju vērtēšanai 5 - 6 gadus veciem bērniem, izveidota un aprobēta sižeta lomu rotaļu kopa, atzīmējot katras rotaļas iespējas no sadarbības prasmju attīstības viedokļa. Pētījuma noslēgumā konstatēta pozitīvas izmaiņas sociālo prasmju apguvē, īpaši paaugstinājušas sadarbības prasmes. Secināts, ka sižeta lomu rotaļas labi pilnveido sociālās prasmes. Darba apjoms: 43 lapaspuses, kas ietver 8 attēlus, 3 tabulas un 3 pielikumi. Darba gaitā tika izmantoti 27 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, sižeta lomu rotaļas, 5-6 gadus veci bērni, pirmsskolas izglītības iestāde. Author of the qualification work: Zinta Barisa. The topic of the work: "Promoting the social skills of 5-6-year-old children in a pre-school educational institution using role-playing games". Objectives of the work: to find out how to promote the promotion of social skills of 5-6-year-old children, using plot role-play. Task: How does role-play play contribute to the social skills of 5-6-year-old children? Theoretical part: the psychological and pedagogical knowledge about the need for learning social skills for 5-6-year-old children is studied and analyzed, as well as the possibilities to improve it with the help of role-plays. The researches of the last years in this field in Latvia and abroad are analyzed, special attention should be paid to the methodological materials of Skola203 for analysis. Empirical part: developed criteria for evaluating social skills for 5-6-year-old children, created and approved a set of role-playing games, noting the possibilities of each game from the point of view of the development of cooperation skills. At the end of the study, positive changes were found in the acquisition of social skills, especially increased cooperation skills. It was concluded that plot role-playing improves social skills well. Work volume: 43 pages, includes 8 images, 3 tables, 27 literary sources and 3 appendices. Keywords: social skills, plot role play, 5-6 year old children, preschool educational institution.