Pedagoģiskais process 4-5 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanā
Autor
Freimane, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore: Katrīna Freimane Kvalifikācijas darba nosaukums: Pedagoģiskais process 4 – 5 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanā Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt 4 - 5 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanu pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām: Pirmajā nodaļā teorētiski pētīts dažādu autoru atziņas par valodas un runas attīstību, vārdu krājuma paplašināšana pirmsskolas vecuma bērniem. Izvirzīti pamatuzdevumi valodas un runas attīstībai un vārdu krājuma paplašināšanai. Otrajā nodaļā lai pārbaudītu izvirzīto hipotēzi, tika veikts empīriskais pētījums 4 -5 gadīgu bērnu darbības vārdu bagātināšanai. Apkopoti rezultāti pētījuma sākumā un beigās, lai secinātu vai bērniem ir bagātinājies darbības vārdu krājums. Darba apjoms: 51 lapas. Darbs sastāv no 2 nodaļām un 7 apakšnodaļām, 5 tabulām un 3 attēliem, 5 pielikumiem, 45 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: Runa, valoda, vārdu krājuma paplašināšana, darbības vārdu krājuma bagātināšana, pedagoģiskais process. Author of the qualification work: Katrīna Freimane Title of the qualification work: The pedagogical process for 4-5 year old children’s vocabulary enrichment. Objective of the qualification work: To theoretically and practically research the pedagogical process for 4-5 year old children’s vocabulary enrichment in kindergarten . The work consists of two chapters: In the first chapter the theoretical approaches and observations from numerous authors on language and speech development in preschool children are studied. Tasks are set for the development of language, speech and vocabulary. In the second chapter to test the proposed hypotheses, an empirical study was conducted, on the enrichment of verb vocabulary in 4-5 year olds. Data was gathered at the beginning and conclusion of the study to conclude whether or not the verb vocabulary of the 4-5 year olds has increased. Structure: 51 pages. The work consists of 2 chapters, 7 sub-chapters, 5 tables, 3 images, 5 annexes and 45 citation sources. Key words: Speech, verb vocabulary development, verb vocabulary enrichment, pedagogical process