Mācību vide pašvadītas mācīšanās veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē 3.posmā
Autor
Paramonova, Ņina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Ņina Paramonova Darba tēma: Mācību vide pašvadītas mācīšanās veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē 3. posmā. Pētījuma mērķis: izpētīt mācību vidi pašvadītas mācīšanās prasmes veicināšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma saturs: Pētījumā ir veikta pedagoģiskā novērošana un pedagogu anketēšana, par izglītības iestādes grupas vidi pašvadītas mācīšanās veicināšanai, izstrādāti ieteikumi grupas vides pilnveidei pašvadītas mācīšanās veicināšanai. Iegūtie rezultāti: Grupas mācību vide ir daļēji izveidota tā, lai sekmētu pašvadītu mācīšanos 5-6 gadus veciem bērniem. Mācību process, ēdināšana, gulēšana un rīta apļi notiek vienā telpā. Grupā nav sadalīti mācību centri, taču katrai mācību jomai ir atvēlēts savs plaukts ar materiāliem, lai veicinātu bērnu attīstību atbilstoši jomā apgūstamajam. Kā galvenā vides problēma grupās ir mācību līdzekļu un vairāk mēbeļu trūkums. Attiecībā uz pašvadītas mācīšanas prasmes veicināšanu, lielākā daļa pedagogu tikai daļēji iekārto mācību vidi un mācību procesu vērš uz pašvadību. Darba apjoms: darbs sastāv no 36 lpp. Darbā izmantoti 10 attēli, 3 tabulas, 28 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, pašvadīta mācīšanās, mācību vide, 3.posms. Author of the work: Ņina Paramonova The topic: Learning environment for the promotion of self-directed learning in a preschool in the 3rd stage. The purpose: to do the research the learning environment for promoting self-directed learning skills in preschool children. Content of the research: Pedagogical observation and survey of pedagogues have been carried out in the research, about the group environment of the educational institution for the promotion of self-directed learning, recommendations have been developed for the improvement of the group environment for the promotion of self-directed learning. Results: The group learning environment is partially designed to promote self-directed learning for 5 – 6 year old children. The learning process, meals, sleeping and morning rounds take place in one room. The group is not divided into study centers, but each field of study has its own shelf with materials to promote children's development according to what is being learned in the field. The main environmental problem in groups is the lack of teaching aids and more furniture. Regarding the promotion of self-directed teaching skills, most educators only partially set up the learning environment and direct the learning process to self-direction. The work consists of p. 36. 10 images, 3 tables, 28 literature sources are used in the work. Keywords: preschool, self-directed learning, learning environment, 3rd stage.