Daiļliteratūras pielietojuma iespējas 4-5 gadīgu bērnu vērtībās balstītu ieradumu attīstībā.
Author
Daukste, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma. Daiļliteratūras pielietojuma iespējas 4-5 gadīgu bērnu vērtībās balstītu ieradumu attīstībā. Darba autore: Eva Daukste Darba vadītāja: docente, Dr.paed. Ingūna Lāce Pētījuma mērķis: Teorētiski skaidrot un praktiski pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas 4-5 gadīgu bērnu vērtībās balstītu ieradumu pilnveidē. Pētījuma jautājums: Kādi nosacījumi ir jāievēro, lai literārie darbi sekmētu 4-5 gadīgu bērnu vērtībās balstītu ieradumu veidošanos. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta vērtību būtība, pirmsskolas mērķis un uzdevumi vērtībizglītībā. Raksturota vērtību izpratnē balstītu ieradumu veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem, kā arī raksturota literatūra kā bērnu vērtību izpratnes sekmētāja. Empīriskā darba daļa pierādīja, ka 4-5 gadīgu bērnu uz vērtībām balstītu ieradumu veidošanos iespējams pilnveidot un bagātināt ar daiļliteratūras palīdzību. Darba autore domā, ka, ja daiļliteratūra tiktu izmantota regulāri un ilgākā laika posmā, tiktu pilnvērtīgāk veicināta bērnu vērtībās balstītu ieradumu veidošanās. Atslēgas vārdi: vērtības, ieradumi, daiļliteratūra, 4-5 gadus veci bērni. Darba apjoms: 52 lpp, 3 tabulas, 9 attēli, 67 literārie avoti, 7 pielikumi. The theme of the qualification work: Fiction applications in the development of value-based habits of 4 to 5 year old children. The author of the work: Eva Daukste The supervisor of the work: associate professor, Dr.paed. Ingūna Lāce Purpose of the study: Theoretically explaining and practically exploring the possibilities of using literary works to improve the values-based habits of 4 to 5 year old children. The question of the study: What conditions must be considered in order for literary works to encourage the values-based habits of 4 to 5 year old children. The theoretical part of the work analyses the essence of values, pre-school objectives and tasks in value education. Describes the development of value-based habits in 4 to 5 year old children, as well as describing literature as a contributor for understanding children's values. The empirical part of the work proved that the formation of values-based habits of 4 to 5 year old children could be improved and enriched by fiction. The author thinks that if fiction was used regularly and over a longer period of the time, the development of children’s values based habits would be better promoted. Keywords: values, habits, fiction, 4 to 5 year old children. Volume of the work: 52 pages, 3 charts, 9 pictures, 67 literary sources, 7 appendixes.