Motivācijas veicināšana pirmsskolas vecuma bērniem brīvdabas nodarbībās
Author
Cepurīte, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Dace Cepurīte Kvalifikācijas darba tēma: Motivācijas veicināšana pirmsskolas vecuma bērniem brīvdabas nodarbībās. Pētījuma mērķis: izpētīt motivācijas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem brīvdabas nodarbībās. Pētījuma hipotēze: mācību motivācija attīstīsies sekmīgāk, ja nodarbības notiks arī brīvdabā. Kvalifikācijas darba tēma ir aktuāla pirmsskolas skolotājiem. Brīvdabas nodarbības sniedz jaunas iespējas, kādu atrašanās telpā nespēj sniegt. Brīvdabas nodarbības sniedz labākas iespējas un vidi, kur mācīt bērnus. Brīvdabas nodarbības ir samērā jauna pieeja mācīt bērnus izmantojot āra vidi. Kvalifikācijas darbā tiek pētīts/analizēts: motivācijas veicināšanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem brīvdabas nodarbībās, brīvdabas pedagoģijas un meža skolas priekšrocības, kas ir motivācija. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tiek analizēti zinātniskās literatūras avoti par brīvdabas pedagoģiju, Meža skolu un motivāciju. Tiek analizēti dažādu autoru darbi, kā R. Joyce, S. Knight, A. Woods, A. Watts, Ē. Kalvāns, G. Svence, D. Dzintere, I. Stangaine, D. Augstkalne, u.c. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums. Pētījumā piedalījās 16 pirmsskolas bērni. Pētījums tika veikts trīs posmos. Pirmajā posmā tika veikta bērnu analīze un novērošana, otrajā posmā tika veikts pētījums izmantojot integrētas nodarbības. Vecāku konsultācija – tika izstrādātas rekomendācijas vecākiem. Trešajā posmā tika veikta iegūto datu kvalitatīvā un kvantitatīvā datu analīze. Darba mērķis: veikt pētījumu lai atrastu motivācijas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem brīvdabas nodarbībās. Pētījuma rezultāti apstiprināja, ka iesaistot āra nodarbībās veicināja motivāciju pirmsskolas vecuma bērniem. Atslēgvārdi: motivācija, motīvi, brīvdabas pedagoģija, pirmskolas vecuma bērni, brīvdabas nodarbības. Darbs sastāv no: 48 lappusēm, 6 tabulām, 8 attēliem, 9 pielikumiem, 28 literatūras avotiem. Anotation Author: Dace Cepurite The qualifikation work theme: Potencial ways to promote motivation for preschool children in outdoor learning. The hypotesis of research: learning motivation will develop better if the learning enviroment include outdoor learning. The subject of qualification work is topical to preaschool teachers. Nature pedagogy and outdoor learning opens new ways and possibilitys to motivate preschool children to find better ways and surroundings to teach them, what clasroom can not give. Outdoor learning is quite a new approach to teach children using what offers outdoors. The qualification work researches/anallyzes: How to motivate preschool children in outdoor learning, the benefit of nature pedagogy and Forest school, what is motivation. The first chapter of the qualification work studies and analizes works of authors like R. Joyce, S. Knight, A. Woods, A. Watts, Ē. Kalvāns, G. Svence, D. Dzintere, I. Stangaine, D. Augstkalne, u.c. The second chapter of the qualification work describes empirical research. In research took part 16 preshcool children. Research has three parts. In the first part children are analysed and observed, in second part was conducted research including outdoor learning. Parents counselling – preparing recommendations for parents. Third part consists of quantitative and qualytative data analize. Aim of work: to conduct research to find potencial ways to motivate prechool children in outdoor learning. As a result: the study concluded that including outdoor learning increases motivation for preschool children. Key words: motivation, motives, nature pedagogy, prechool children, outdoor learning. The work consists: 48 pages, 6 tables, 8 pictures, 9 appendices , 28 sources of information.