Dažādu runas intonāciju attīstības sekmēšana 3-4 gadus veciem bērniem ar lomu rotaļu palīdzību
Autor
Levinska, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore: Marija Levinska Kvalifikācijas darba tēma: Dažādu runas intonāciju attīstības sekmēšana 3-4 gadus veciem bērniem ar lomu rotaļu palīdzību. Pētījuma mērķis: izpētīt dažādu runas intonāciju sekmēšanas iespējas ar lomu rotaļu palīdzību 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darba ietvaros analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā teorētiskā literatūra par 3-4 gadus vecu bērnu runas intonāciju attīstības sekmēšanas teorētiskie aspektiem. Veikts pētījums lai noskaidrotu kā lomu rotaļas ietekmē runas intonāciju attīstību. Lomu rotaļu efektivitāte tika pierādīta veiktā pētījuma laikā, jo pedagoģiskās izmēģinājum darbības laikā uzlabojās 15 no 17 pētījumā iesaistīto bērnu novērtējumi attiecībā uz runas intonāciju izpratni un izmantošanu runā Kvalifikācijas darbs sastāv no 32 lpp., 4 attēliem, 5 tabulām, 22 literatūras avotiem. Atslēgvārdi: runa, intonācija, 3 – 4 gadus veci bērni, lomu rotaļas. Author of the qualification paper: Marija Levinska The topic of the qualification paper: Facilitating the development of different speech intonations for 3–4-year-old children with the help of role plays The aim of the research: to study the possibilities of promoting different speech intonations with the help of games for 3-4-year-old children in a preschool educational institution. Within the framework of the paper, the pedagogical and psychological theoretical literature on the theoretical aspects of promoting the development of speech intonations of 3-4-year-old children is analyzed. A study was conducted to find out how role playing affects the development of speech intonations. The effectiveness of role-playing was proven during the conducted research, as the evaluations of 15 out of 17 children involved in the study regarding the understanding and use of speech intonations in speech improved. The qualification paper consists of 32 pages, 4 pictures, 5 tables, 22 literature sources. Keywords: speech, intonation, 3-4 years, role play.