Digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas pirmsskolas izglītības 3.posma valodu mācību jomā
Author
Falinejeva, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir “Digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas pirmsskolas izglītības 3.posma valodu mācību jomā”. Kvalifikācijas darba autors ir Jolanta Falinejeva. Kvalifikācijas darba mērķis izpētīt un apkopot digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas pirmsskolas izglītības 3.posmā valodu mācību jomā. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā veikta pedagoģijas un psiholoģijas atziņu analīze par valodas apguves būtību, pirmsskolas izglītības 3.posma bērna psiholoģisko attīstību un apskatīti pētījumi par digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējām un to ietekmi pirmsskolas mācību procesā valodas attīstības sekmēšanai. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā veikta bērnu novērošana un pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, lai, novērojamās bērnu grupas valodu mācību jomā, pilnveidotu izvirzītos sasniedzamos rezultātus. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, tiek secināts, ka, ar digitālo tehnoloģiju sniegtajām iespējām, var veiksmīgi pilnveido valodas apguvi, ja tās tiek izmantotas mērķtiecīgi, bērnam saistoši, ņemot vērā katra bērna prasmes, spējas, vajadzības un intereses. Kvalifikācijas darba autore secina, ka digitālās tehnoloģijas ir plaši izmantojamas pirmsskolas izglītības 3.posma valodu mācību jomā, ja vien pirmsskolas skolotājām ir nepieciešamās digitālās prasmes. Kvalifikācijas darbs sastāv no 45 lpp, 2 tabulām, 18 attēliem, 37 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: digitālās tehnoloģijas, pirmsskola, valodu mācību joma, pirmsskolas izglītības 3.posms. The title of the qualification work is “Digital technology usage opportunities in the language learning field of the 3rd stage of preschool education”. The author of this qualification work is Jolanta Falinejeva. The purpose of the qualification work is to research and collect digital technology usage opportunities in the language learning field of the 3rd stage of preschool education. In the theoretical part of the qualification work the analysis of pedagogy and psychology sources about the nature of language learning, the psychological development of a child in the 3rd preschool education stage was carried out, and review studies about digital technology usage opportunities and their affect on preschool learning process for language development promotion. In the empirical part of the qualification work observation of the children and pedagogic trial activities to improve achievable results in the language learning field for the group of children were conducted. Based on the results it can be concluded that with the opportunities given by digital technology can successfully improve language learning, if they are purposefully used in an engaging way for the children, taken in account each child’s skills, abilities, needs and interests. The author of the work concludes that digital technologies can be broadly used in pre-school education 3rd stage language learning field, if only the preschool teacher has the needed digital skills. Qualification work consists of 45 pages, 2 tables, 18 images and 37 literature sources. Keywords: digital technologies, preschool, language learning field, preschool education 3rd stage.