Patstāvības sekmēšana 3-4 gadus veciem bērniem rokdarbos
Автор
Pallo, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs “Patstāvības sekmēšana 3-4 gadus veciem bērniem rokdarbos” izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un empīriski pamatot 3-4 gadus vecu bērnu patstāvības sekmēšanas iespējas rokdarbos. Darba teorētiskajā daļā pētīts patstāvības jēdziens un patstāvības attīstības likumsakarības 3-4 gadus veciem bērniem. Aplūkotas rokdarbu nodarbības, to saturs saskaņā ar Pirmsskolas mācību programmu (2019) un noteikti iespējamie metodiskie paņēmieni, kas ļautu sekmēt bērnu patstāvību rokdarbos. Empīriskajā daļā pētīti patstāvības rādītāji 14 trīsgadīgiem bērniem, atklājot to attīstību ietekmējošos faktorus rokdarbu nodarbībās pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Noslēgumā sniegta atbilde uz pētniecības jautājumu “kā organizējamas rokdarbu nodarbības 3-4 gadus vecu bērnu patstāvības sekmēšanai?” un izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem par rokdarbu organizēšanu. Kvalifikācijas darba apjoms: … lpp., … attēli, … tabulas, izmantotas … literatūras vienības, pievienoti … pielikumi. Atslēgas vārdi: patstāvība, rokdarbi, 3-4 gadus veci bērni, pirmsskolas pedagoģiskais process The qualification work "Promoting the independence of 3-4-year-old children in manual training" was developed with the aim of theoretically exploring and empirically substantiating the possibilities of promoting the independence of 3-4-year-old children in manual training. In the theoretical part of the work, the concept of independence and the regularities of the development of independence for 3-4-year-old children are studied. Manual training lessons, their content in accordance with the Preschool Curriculum (2019) and possible methodical techniques that would allow to promote children's independence in manual training are determined. In the empirical part, the indicators of independence of 14 three-year-old children were studied, revealing the factors influencing their development in manual training lessons in the preschool pedagogical process. In conclusion, the answer to the research question "how to organize manual training lessons to promote the independence of 3-4-year-old children?" and developed recommendations for preschool teachers on the organization of manual training. Scope of qualification work: ... pages, ... images, ... tables, used ... literature units, attached ... appendices. Key words: independence, handicrafts, 3-4-year-old children, preschool pedagogical process