5 – 6 gadīgu bērnu valodas bagātināšana āra nodarbībās
Автор
Ozollapa, Agnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autora vārds, uzvārds: Agnija Ozollapa Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg.paed. Anita Ieriķe Darba nosaukums: 5 – 6 gadīgu bērnu valodas bagātināšana āra nodarbībās. Darba mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski izpētīt kā bagātināsies 5-6 gadīgu bērnu valoda, ja pedagogs izvēlēsies vadīt āra nodarbības. Pētījuma hipotēze: valoda bagātināsies, ja pedagogs rūpīgi un pārdomāti vadīs āra nodarbības, akcentējot bērna personīgo pieredzi. Darba teorētiskajā daļā pētīti valodas un runas jēdzieni, 5-6 gadīgu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, balstoties uz pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras avotiem. Vēl tika apskatīts un izzināts āra vides nozīme pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiskajā procesā, 5 – 6 gadīgu bērnu valodas attīstības raksturojums pētījuma kontekstā, kā arī kā tieši iespējams bagātināt valodu āra nodarbībās. Darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums par 5-6 gadīgu bērnu valodas bagātināšanu āra nodarbībās, tika izveidoti kritēriji, izstrādātas nodarbības, veikta bērnu vērtēšana pirms un pēc pētījuma. Pētījuma bāze: pētījums tika veikts pirmsskolas izglītības iestādē “Kurzemīte”. Pētījumā piedalījās 10 bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 34 lpp., darbā izmantotas 3 tabulas, 2 attēli, 26 izmantotās literatūras avoti un 4 pielikumi. Work author: Agnija Ozollapa Head of qualification work: Mg.paed. Anita Ieriķe Work title: Enriching the language of 5-6 year old children in outdoor lessons. Purpose of work: Theoretically clarify and practically study how the language of 5-6 year old children will be enriched if the teacher chooses to conduct outdoor lessons. Research hypothesis: the language will be enriched if the teacher conducts outdoor lessons carefully and thoughtfully, emphasizing the children’s personal experience. In the theoretical part of the work, the concepts of language and speech, the pedagogical-psychological characteristics of 5-6-year-old children are studied, based on the sources of pedagogical and psychological literature. The importance of the outdoor environment in the pedagogical process of preschool children was also examined and explored, characterization of the language development of 5-6-year-old children in the context of the study, as well as how exactly it is possible to enrich the language in outdoor lessons. In the empirical part of the work, a study was conducted on the language enrichment of 5-6-year-old children in outdoor lessons, criteria were created, lessons were developed, children were evaluated before and after the study. Research base: the research was conducted in the preschool educational institution "Kurzemīte". 10 children participated in the study. Scope of qualification work: 34 pages, 3 tables, 2 images, 26 sources of used literature, 4 attachments.