Pirmsskolas vecuma bērnu agresivitāte, tās attīstība un korekcijas iespējas, izmantojot galda spēles
Автор
Mažore, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore novērojusi, ka bērnu agresiju var mazināt sarunājoties ar bērnu, “pārslēdzot” bērnu uz citu uzmanības pievēršanas avotu, darbojoties ar viņu individuāli un piedāvājot galda spēles. Tieši galda spēļu izmantošana agresivitātes mazināšanā autori uzrunāja visvairāk, jo darbojoties ar galda spēlēm, bērnam ne tikai tiek novērsta uzmanība no sakāpinātajām emocijām, bet arī tiek attīstīta sīkā pirkstu muskulatūra, valoda, intelekts un radošā domāšana. Kvalifikācijas darba autore izvēlējas izzināt un pētīt tēmu “Pirmskolas vecākā vecuma bērnu agresivitāte, tās attīstība un mazināšanas iespējas, izmantojot galda spēles”. Kvalifikācijas darba mērķis: izzināt pirmskolas vecākā vecuma bērnu agresivitātes mazināšanas iespējas, izmantojot galda spēles. Kvalifikācijas darba hipotēze: pirmskolas vecākā vecuma bērnu agresivitāti ir iespējams mazināt, izmantojot galda spēles. Kvalifikācijas darba uzdevumi: 1. analizēt zinātnisko literatūru par pētāmo jautājumu; 2. pētīt Jēkabpils pirmsskolas izglītības iestādes “X” vecākā vecuma bērnu agresīvo uzvedību un galda spēļu ietekmi uz agresijas mazināšanu; 3. apkopot un analizēt pētījumā iegūtos rezultātus; 4. izdarīt secinājumus un sniegt ieteikumus vecākiem un skolotājiem. Pētījuma bāze: Jēkabpils pirmskolas izglītības iestādes “X” 15 bērni vecuma no 5 - 7 gadiem. Pirmajā darba nodaļā darba autore apskata, analizē un salīdzina zinātnisko literatūru, par vecākā vecuma bērnu psihisko un fizisko attīstību. Otrajā nodaļā sniedz iegūtās informācijas apkopojumu par tēmu “Agresija”. Trešajā nodaļā piedāvā ieskatu par spēlēm kopumā un konkrēti galda spēlēm, kā bērnu agresijas mazinātājām. Ceturtajā nodaļā kvalifikācijas darba autore apraksta sava pētījuma metodes, pielietotos līdzekļus, norisi un rezultātus. Darbā ir 4 tabulas, 4 attēli, 2 pielikumi. Darba uzrakstīšanai izmantoti 20 kopskaitā literatūras un citi informācijas avoti. Darbs sastāv no 42 lapām The author of the paper observed that children's aggression can be reduced by talking with the children, "switching" the child to another source of attention, working with him individually and offering board games. It was the use of board games in reducing aggressiveness that caught the author’s attention most, because when playing with board games, the child is not only distracted from the heightened emotions, but also develops the fine musculature of the fingers, language, intelligence and creative thinking. The author of the qualification paper chose to explore and study the topic "Aggressiveness of older preschool children, its development and mitigation options using board games". The goal of the qualification work: to find out the possibilities of reducing aggressiveness of older preschool children using board games. The hypothesis of the qualification work: it is possible to reduce the aggressiveness of older preschool children by using board games. Tasks of the qualification work: 1. to analyze the scientific literature on the researched question; 2. to study the aggressive behavior of older children of Jēkabpils preschool educational institution "X" and the effect of board games on reducing aggression; 3. to summarize and analyze the results obtained in the study; 4. to draw conclusions and give recommendations to parents and teachers. Research basis: 15 children of Jēkabpils preschool educational institution "X" aged 5 - 7 years. In the first chapter, the author reviews, analyzes and compares the scientific literature on the mental and physical development of older children. The second chapter provides a summary of the obtained information on the topic "Aggression". The third chapter offers an insight into games in general and board games in particular, as a means of reducing children's aggression. In the fourth chapter, the author of the qualification thesis describes her research methods, applied means, progress and results. The work contains 4 charts, 4 images, 2 appendices. A total of 20 literature and other sources of information were used to write the paper. The paper consists of 42 pages.