Tautas pasaku izmantošana 3-4 gadus vecu bērnu vērtībizpratnes sekmēšana pirmsskolā
Author
Kauliņa, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: Tautas pasaku izmantošana 3-4 gadus vecu bērnu vērtību izpratnes sekmēšanai pirmsskolā Darba autors: Baiba Kauliņa Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt vērtību un tikumu izpratnes sekmēšanas iespējas 3-4 gadīgiem bērniem Darba saturs: Darba pirmajā nodaļā tiek analizētas zinātniskajā literatūrā un izglītības dokumentos paustās nostājas par vērtību sekmēšanu pirmsskolā, ievērojot attiecīgā bērnu vecumposma attīstības īpatnības. Tiek veikts pārskats par metodēm, kas ļauj pasakās ietverto morālo vērtību izpratni nodot pirmsskolas vecuma bērniem viņiem saprotamā veidā. Darba otrajā nodaļā veikts empīriskais pētījums, lai praktiski pārbaudītu darbā izvirzīto hipotēzi, ka ar pasaku palīdzību var sekmēt 3-4 gadus vecu bērnu vērtību un tikumu izpratni. Tika izstrādāti kritēriji, pēc kuriem vadoties veikta pirmsskolas izglītības iestādes “X” vērtību un tikumu izpratne pirms un pēc pedagoģiskās izmēģinājuma darbības. Izstrādāts pasaku izmantošanas tematiskais plāns ar dažāda veida rotaļnodarbībām, pielietojot dažādus mācību materiālus. Pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā tematiskais plāns tika aprobēts, iegūstot arī skaitliski salīdzināmus datus par 3-4 gadīgu bērnu vērtību izpratnes izmaiņām. Qualification work: The use of folk tales to promote the understanding of the values of 3-4 year old children ir preschool Author of the work: Baiba Kauliņa The purpose of the work: To theoretically and practically find out of possibilities of promoting the understanding of values and virtues for 3-4 year old children Work content: The first chapter of the work analyzes the positions expressed in the scientific literature and educational documents regarding the promotion of values in preschool, observing the development characteristics of the relevant age stage. An overview of the methods that allow the understanding of moral values contained in fairy tales to be conveyed to preschool children in a way they can understand ir also given. In the second chapter of the work , an empirical study is carried out to practically test the hypothesis put forward in the work, that the understanding of values and virtues of 3-4 year old children can be promoted with the help of fairy tales. Criteria were developed, based on which the understanding of values and virtues of “X” preschool 3-4 year old children was carried out before and after the pedagogical trial activity. A thematic plan for the use of fairy tales was developed with different types of play lessons, also using different types of teaching materials. In the pedagogical pilot activity, the thematic plan was approved, obtaining numerically comparable data on change in the understanding of values of 3-4 year old children.