1,5-3 gadus veca bērna emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Šņickovska, Sanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “1,5 – 3 gadus veca bērna emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē.” Darba autore: Sanda Šņickovska. Zinātniskā vadītāja: Mg.paed., Mg.psych. Ilze Kricka. Kvalifikācijas darba saturs izklāstīts 36 lapusēs ar 7 tabulām, 12 attēliem un 3 pielikumiem. Izanalizētas 15 bibliogrāfiskā saraksta vienības. Mērķis: pētīt 1,5 – 3 gadus veca bērna emocionālās attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma objekts: emocionālās attīstības veicināšana jaunākā vecuma bērniem (1,5 – 3 gadi). Pētījuma priekšmets: psiholoģiski pedagoģiski nosacījumi, kas nodrošina emocionālās attīstības veicināšanu 1,5 – 3 gadus veciem bērniem. Atslēgas vārdi: emocionālā attīstība, veicināšana, 1,5 – 3 gadus veci bērni, pirmsskolas izglītības iestāde, vecāki, skolotājs, adaptācija. Šajā kvalifikācijas darbā autore pēta un raksturo adaptācijas procesu ietekmējošos faktorus, bērna veselības un emocionālās izmaiņas adaptācijas procesā, kā arī apskata labas pakāpeniskas adaptācijas nosacījumus. Raksturo skolotāja un bērna mijiedrbību un faktorus, kas ietekmē un veicina bērna emocionālo attīstību pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore veic pētījumu par bērna emocionālo stāvokli bērnam uzsākot gaitas pirmsskolas izglītības iestādē un vēro kā mainās bērna emocionālais stāvoklis pēc konkrēta laika veicinot emocionālo attīstību. Ir veikta arī aptauja vecāku vidē par bērna emocionālo attīstību un atgriezenisko saiti ar pirmsskolas izglītības iestādi. Noslēgumā ir veikti secinājumi. Ir sasniegts kvalifikācijas darba mērķis, izvirzītie uzdevumi ir izpildīti, izvirzītās hipotēzes apstiprinājās. The topic of the qualification work: "Promoting the emotional development of a 1.5-3-year-old child in a preschool." Author of the work: Sanda Šnickovska. Scientific supervisor: Mg.paed., Mg.psych. Ilze Kricka. The content of the qualification work is presented in 36 pages with 7 tables, 12 images and 3 appendices. 15 units of the bibliographic list were analyzed. Purpose: to study the promotion of the emotional development of a 1.5-3-year-old child in a preschool. Research object: promotion of emotional development in children of the youngest age (1.5 - 3 years). Research subject: psychological and pedagogical conditions that ensure the promotion of emotional development in 1.5-3-year-old children. Key words: emotional development, promotion, 1.5-3-year-old children, preschool, parents, teacher, adaptation. In this qualification thesis, the author studies and describes the factors affecting the adaptation process, the child's health and emotional changes during the adaptation process, as well as examines the conditions of a good gradual adaptation. Describes the interaction between the teacher and the child and the factors that influence and promote the child's emotional development in the preschool. The author conducts research on the emotional state of the child when the child begins education in a preschool and observes how the emotional state of the child changes after a certain time, promoting emotional development. A survey is also conducted in the parents' environment about the child's emotional development and feedback with the preschool. At the end, conclusions are drawn. The goal of the qualification work has been achieved, the set tasks have been fulfilled, the set hypotheses have been confirmed.