Skandēšana 5-6 gadīgu bērnu ritma izjūtas pilnveidei
Автор
Blumbaha, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba “Skandēšana 5-6 gadīgu bērnu ritma izjūtas pilnveidei” ietvaros tika pētīts, vai ar skandēšanas palīdzību var pilnveidot 5-6 gadīgu bērnu ritma izjūtu. Kvalifikācijas darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā tiek pētīta zinātniskā literatūra par 5-6 gadīgu bērnu ritma izjūtu, kā arī tiek atklāta kā ritma izjūtas pilnveidošana ietekmē bērnu uztveres, valodas, atmiņas un fizisko īpašību attīstību. Otrajā nodaļā tiek analizēta skandēšana un skandēšanas rotaļu veidi, ar kuru palīdzību var pilnveidot ritma izjūtu. Trešajā – empīriskajā – daļā tiek izstrādāta un ieviesta praksē uzdevumu kopa ar skandēšanas rotaļām ritma izjūtas pilnveidošanai un veikta iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Tiek izstrādāta vecāku anketaptauja un analizēti tās rezultāti. Noslēgumā tiek piedāvāti ieteikumi pirmsskolas pedagogiem ritma izjūtas pilnveidei ar skandēšanas palīdzību 5-6 gadīgiem bērniem. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pētīt 5-6 gadus vecu bērnu ritma izjūtas pilnveidošanu ar skandēšanas palīdzību. Analizējot pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par ritma izjūtu, tās pilnveidošanu, kā arī veicot praktisku pētījumu, tiek secināts, ka ar skandēšanas palīdzību var pilnveidot 5-6 gadīgu bērnu ritma izjūtu. Atslēgvārdi: pedagoģiskais process, 5-6 gadīgu bērnu ritma izjūta, skandēšana. Within the guidelines of the qualification work "Chanting for the improvement of the sense of rhythm 5-6 year olds", it was studied whether the feeling of rhythm of 5-6-year-old children can be improved with the help of chanting. The qualification work consists of three parts. The first part studies the scientific literature on the sense of rhythm of 5-6-year-old children, and also reveals how the improvement of the sense of rhythm affects the development of children's perception, language, memory and physical characteristics. The second chapter analyzes chanting and chanting playthings, with which help can improve the sense of rhythm. In the third – empirical – part, a set of tasks with chanting games to improve the sense of rhythm is developed and put into practice, and the results obtained are summarized and analyzed. A parent questionnaire survey is being developed and its results are analyzed. In conclusion, recommendations are offered to preschool educators to improve their sense of rhythm with the help of chanting for 5-6-year-old children. The aim of the study: to theoretically study and practically study the rhythm of children aged 5-6 years improvement of the feeling with the help of chanting. Analyzing the insights of scientists of pedagogy and psychology on the sense of rhythm, its improvement, as well as conducting a practical study, it is concluded that with the help of chanting, one can improve the sense of rhythm of 5-6-year-old children. Keywords: pedagogical process, sense of rhythm of children 5-6 years old, chanting.