5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana kustību rotaļās PII
Author
Dudele, Aivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Aivita Dudele. Darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana kustību rotaļās PII. Darba mērķis: Izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu kustību rotaļās PII. Darbs sastāv: no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Teorētiskajā daļā tiek analizētas psihologu, pedagogu atziņas par 5-6 gadus vecu bērnu sadarbība prasmju raksturojumu. Tiek izstrādāti 5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju kritēriji. Tiek izzinātās 5-6 gadus vecu bērnu sadarbības sekmēšanas metodoloģija. Tiek izzināta kustību rotaļu organizācija un norise bērnu sadarbības prasmju sekmēšanā. Praktiskajā daļā tiek izpētīta 5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes pētījuma sākumā. Tiek izveidota, pārbaudīta un analizēta kustību rotaļas kopa. Tiek izpētīta un analizēta 5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes pētījuma beigās. Pētījuma laikā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu un izveidoti priekšlikumi. Darbā izmantotas Skola2030, Ē. Kalvāna D. Nīmantes, I. Bulas – Bitenieces, R. Jansones, A. Šponas, J. Jermolajevas, I. Čamanes, I. Stangaines, D. Dzinters, D. Lieģinieces, D. Augstkalnes, V. Reņģes, A. Šteibergas, E. Černovas, V. Golubinas, I. Konstantinovas, R. Karlovskas, D. Elkoņina, E. Eriksona u.c. autoru atziņas. Darbs sastāv no 49 lapaspusēm, 3 attēliem, 4 tabulām, 38 literatūras un informācijas avotiem, 2 pielikumiem. Atslēgas vārdi: sadarbība, pirmsskola, kustību rotaļa, attīstība. Author of the work: Aivita Dudele. Title of the work: promoting the cooperation skills of 5-6-year-old children in movement games PII. The purpose of the work: To study cooperation skills of 5-6-year-old children in movement games in PII. The work consists of: introduction, theoretical part, practical part, conclusions, proposals, list of literature and sources, appendices. In the theoretical part, the findings of psychologists and pedagogues on the characteristics of cooperation skills of 5-6-year-old children are analyzed. The criteria of cooperation skills of 5-6-year-old children are being developed. The methodology of promoting the cooperation of 5-6-year-old children are learned. The organization and progress of movement play in promoting children's cooperation skills are explored. In the practical part, the cooperation skills of 5-6-year-old children are investigated at the beginning of the study. A game set of moves is created, tested and analyzed. The cooperation skills of 5-6-year-old children are investigated and analyzed at the end of the study. During the research, the research question was answered and propositions were created. Used in work Skola2030, Ē. Kalvāna D. Nīmantes, I. Bula – Bitenieces, R. Jansones, A. Šponas, J. Jermolajevas, I. Čamanes, I. Stangaines, D. Dzinteres, D. Lieģinieces, D. Augstkalnes, V. Renģes, A. Šteinbergas , E. Černovas, V. Golubinas, I. Konstantinovas, R. Karlovskas, D. Elkoņina, E. Eriksons, etc. authors' insights. Work consists of 49 pages, 3 pictures, 4 tables, 38 literature and information sources, 2 appendices. Key words: cooperation, preschool, movement play, development.